Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Realizacja działań w ramach ogłoszonego dziś konkursu odbywać się będzie od 1 września 2022 do 31 sierpnia 2023 r. Regulamin konkursu przewiduje preferencje dla podmiotów, których organizatorem jest gmina wiejska i miejsko-wiejska - bez ograniczeń liczby mieszkańców, gmina miejska lub powiat z siedzibą w miejscowości do 50 tys. mieszkańców, oddalonych od dużych ośrodków miejskich o ponad 50 km oraz podmiotów zlokalizowanych w województwach: podlaskim, lubelskim, łódzkim, zachodniopomorskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim i podkarpackim. Wnioski w konkursie można składać wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem Systemu Obsługi Programów NCK: https://sop.nck.pl.
„Pozyskanie przez NCK dodatkowych środków, przedłużenie trwania projektu i uruchomienie drugiego konkursu oznacza zwiększenie budżetu >>Konwersji cyfrowej domów kultury<< do kwoty ok. 42 mln zł, z czego ok. 35 mln zł trafia bezpośrednio do domów centrów i ośrodków kultury w formie indywidualnych grantów. Skorzysta z nich łącznie ok. 250 instytucji. To znaczące wsparcie i szansa na podniesienie kompetencji pracowników samorządowych instytucji kultury, uatrakcyjnienie oferty i przyciągnięcie nowych uczestników wydarzeń. Za wielką życzliwość dla tego przedsięwzięcia bardzo dziękuję wicepremierowi, prof. Piotrowi Glińskiemu oraz ministrowi Waldemarowi Budzie” – podkreśla prof. Rafał Wiśniewski, dyrektor NCK.
W przeciwieństwie do wielu innych konkursów grantowych pozyskanie finansowania w ramach „Konwersji” nie wymaga od grantobiorców wkładu własnego. Projekt ma charakter konkursowy i składa się z poniższych komponentów:
1. Grantów dla instytucji kultury, przeznaczonych na:
· zakup sprzętu komputerowego, akcesoriów, sprzętu do transmisji online,
· zakup elementów wyposażenia cyfrowego sal multimedialnych i AR,
· zakup oprogramowania i licencji,
· pokrycie kosztów dostosowania działań do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,
· dodatkowe szkolenia, wynikające ze specyficznych potrzeb danej instytucji i podejmowanych aktywności.
2. Programu szkoleniowego dla grantobiorców, składającego się z:
· kompleksowego szkolenia dla kadry z projektowania oferty kulturowej online,
· specjalistycznych szkoleń i webinariów online,
· wsparcia tutorskiego przez cały okres projektu,
· konsultacji z ekspertem ds. dostępności.
W drugim konkursie grantowym zakres aktywności, oferowanych uczestnikom projektu, zostanie poszerzony o działania sieciujące, wizyty studyjne i narzędzia co-workingowe.
Uprawnione do składania wniosków w konkursie grantowym są następujące podmioty, z wyjątkiem grantobiorców pierwszego konkursu:
1. domy kultury, ośrodki kultury oraz centra kultury i sztuki posiadające status samorządowej instytucji kultury, z wyjątkiem instytucji współprowadzonych przez ministra i jednostki samorządu terytorialnego,
2. biblioteki posiadające status samorządowej instytucji kultury, w skład których wchodzą domy kultury, ośrodki kultury lub centra kultury i sztuki.
Wszystkich zainteresowanych udziałem w konkursie NCK zaprasza 8 lipca o godz. 11:00 na spotkanie informacyjne online za pośrednictwem komunikatora Zoom. Link do spotkania będzie dostępny na stronie i FB NCK.
W pierwszym, trwającym konkursie grantowym Narodowe Centrum Kultury wsparło 199 instytucji na kwotę ponad 26 mln zł.
„Konwersja cyfrowa domów kultury” finansowana jest ze środków UE w ramach działania 3.2. „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”, III Osi Priorytetowej „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Źródło informacji: Narodowe Centrum Kultury
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.06.2022, 14:54 |
Źródło informacji | Narodowe Centrum Kultury |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Ningbo: internetowa dyskusja ujawnia charakter miasta
- 23.12.2024, 09:19
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Ningbo International Communication Center
-
Image
Figurki Blokees z kolekcji objętych ochroną własności intelektualnej zachwycają fanów podczas 2024 Singapore Comic Con
- 10.12.2024, 08:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire