Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Realizacja działań w ramach ogłoszonego dziś konkursu odbywać się będzie od 1 września 2022 do 31 sierpnia 2023 r. Regulamin konkursu przewiduje preferencje dla podmiotów, których organizatorem jest gmina wiejska i miejsko-wiejska - bez ograniczeń liczby mieszkańców, gmina miejska lub powiat z siedzibą w miejscowości do 50 tys. mieszkańców, oddalonych od dużych ośrodków miejskich o ponad 50 km oraz podmiotów zlokalizowanych w województwach: podlaskim, lubelskim, łódzkim, zachodniopomorskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim i podkarpackim. Wnioski w konkursie można składać wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem Systemu Obsługi Programów NCK: https://sop.nck.pl.
„Pozyskanie przez NCK dodatkowych środków, przedłużenie trwania projektu i uruchomienie drugiego konkursu oznacza zwiększenie budżetu >>Konwersji cyfrowej domów kultury<< do kwoty ok. 42 mln zł, z czego ok. 35 mln zł trafia bezpośrednio do domów centrów i ośrodków kultury w formie indywidualnych grantów. Skorzysta z nich łącznie ok. 250 instytucji. To znaczące wsparcie i szansa na podniesienie kompetencji pracowników samorządowych instytucji kultury, uatrakcyjnienie oferty i przyciągnięcie nowych uczestników wydarzeń. Za wielką życzliwość dla tego przedsięwzięcia bardzo dziękuję wicepremierowi, prof. Piotrowi Glińskiemu oraz ministrowi Waldemarowi Budzie” – podkreśla prof. Rafał Wiśniewski, dyrektor NCK.
W przeciwieństwie do wielu innych konkursów grantowych pozyskanie finansowania w ramach „Konwersji” nie wymaga od grantobiorców wkładu własnego. Projekt ma charakter konkursowy i składa się z poniższych komponentów:
1. Grantów dla instytucji kultury, przeznaczonych na:
· zakup sprzętu komputerowego, akcesoriów, sprzętu do transmisji online,
· zakup elementów wyposażenia cyfrowego sal multimedialnych i AR,
· zakup oprogramowania i licencji,
· pokrycie kosztów dostosowania działań do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,
· dodatkowe szkolenia, wynikające ze specyficznych potrzeb danej instytucji i podejmowanych aktywności.
2. Programu szkoleniowego dla grantobiorców, składającego się z:
· kompleksowego szkolenia dla kadry z projektowania oferty kulturowej online,
· specjalistycznych szkoleń i webinariów online,
· wsparcia tutorskiego przez cały okres projektu,
· konsultacji z ekspertem ds. dostępności.
W drugim konkursie grantowym zakres aktywności, oferowanych uczestnikom projektu, zostanie poszerzony o działania sieciujące, wizyty studyjne i narzędzia co-workingowe.
Uprawnione do składania wniosków w konkursie grantowym są następujące podmioty, z wyjątkiem grantobiorców pierwszego konkursu:
1. domy kultury, ośrodki kultury oraz centra kultury i sztuki posiadające status samorządowej instytucji kultury, z wyjątkiem instytucji współprowadzonych przez ministra i jednostki samorządu terytorialnego,
2. biblioteki posiadające status samorządowej instytucji kultury, w skład których wchodzą domy kultury, ośrodki kultury lub centra kultury i sztuki.
Wszystkich zainteresowanych udziałem w konkursie NCK zaprasza 8 lipca o godz. 11:00 na spotkanie informacyjne online za pośrednictwem komunikatora Zoom. Link do spotkania będzie dostępny na stronie i FB NCK.
W pierwszym, trwającym konkursie grantowym Narodowe Centrum Kultury wsparło 199 instytucji na kwotę ponad 26 mln zł.
„Konwersja cyfrowa domów kultury” finansowana jest ze środków UE w ramach działania 3.2. „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”, III Osi Priorytetowej „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Źródło informacji: Narodowe Centrum Kultury
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.06.2022, 14:54 |
Źródło informacji | Narodowe Centrum Kultury |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
#IJHARSnaFerie - czyli nie dajmy się oszukać nie tylko podczas ferii w sklepie i restauracji PAP
Bezpieczne ferie to także bezpieczny i świadomy swoich praw konsument - przypomina przed rozpoczynającą się zimową przerwą w zajęciach szkolnych Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) i podpowiada, w jaki sposób wybierać produkty spożywcze dobrej jakości i nie dać się oszukać.- 17.01.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Zbliża się 18. rocznica śmierci Ryszarda Kapuścińskiego: legendy polskiego reportażu PAP
23 stycznia minie 18 lat od śmierci Ryszarda Kapuścińskiego (1932-2007), najczęściej, obok Stanisława Lema, tłumaczonego za granicą polskiego autora. Pomimo upływu czasu wciąż stanowi on niedościgniony wzór oraz inspirację dla kolejnych pokoleń dziennikarzy, o czym świadczyło rekordowe zainteresowanie wznowioną po latach Nagrodą PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego.- 13.01.2025, 09:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PAP
-
Image
Laicy równie często jak znawcy przeżywają dreszcze emocji, słuchając Pendereckiego PAP
Słuchając „Siedmiu bram Jerozolimy” Krzysztofa Pendereckiego laicy równie często jak znawcy przeżywają dreszcze emocji. Choć znawcy bardziej analizowali fragmenty utworu, to jego odbiór emocjonalny nie różnił się w zależności od stopnia przygotowania odbiorców - pokazał eksperyment UJ.- 03.01.2025, 09:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Nauka w Polsce