Pobierz materiał i Publikuj za darmo
French Touch La Belle Vie to kampania edukacyjna i kulturalna połączona z ogólnopolską akcją handlową. Jej celem jest promocja francuskiej kultury, mody i kuchni, czyli tego, co składa się na francuski styl życia.
Inicjatorem French Touch jest jego prezes Daniel Teboul, który w czasie konferencji w Ambasadzie Francji podkreślił, że inicjatywa „jest bardziej efektem wielkiej pasji, niż czysto biznesowym projektem”.
„Staramy się dać z siebie wszystko, by to piękne wydarzenie błyszczało pełnym blaskiem zarówno w odsłonie handlowej, jak i kulturalnej, ponieważ przygotowaliśmy naprawdę wiele wspaniałych niespodzianek związanych z kulturą francuską” – dodał prezes.
Dyrektor Instytutu Francuskiego w Polsce oraz radca ds. współpracy kulturalnej Ambasady Francji w Polsce Audelin Chappius wskazał, że celem French Touch jest promowanie Francji w Polsce.
„Galowy wieczór w Teatrze Wielkim Operze Narodowej będzie wielkim wydarzeniem, podczas którego będziemy świętować naszą polsko-francuską przyjaźń. Dzięki French Touch co roku Polacy na nowo mogą odkrywać kulturę i kuchnię francuską, całe bogactwo Francji, które jest nie tylko naszym – Francuzów - dobrem, ale także tych, którzy po prostu je cenią” – powiedział Audelin Chappius.
Gościem specjalnym konferencji był słynny francuski kabaret Moulin Rouge. Jego dyrektor artystyczny Jean-Victor Clerico w rozmowie z PAP powiedział, że 26 października „na pewno pokazany zostanie francuski kankan – taniec, który został opracowany w Moulin Rouge – symbol naszych spektakli”.
„Przygotowujemy show inne niż pokazujemy w Paryżu. To będzie naprawdę wyjątkowe przeżycie, którego nie doświadczymy nigdzie indziej – tylko 26 października w Warszawie i podczas transmisji telewizyjnych. W Warszawie wystąpi około 20 tancerek i tancerzy” - powiedział.
Dyrektor kabaretu przypomniał, że najsłynniejsza na świecie rewia powstała w 1889 roku na przedmieściach Paryża.
„Montmartre niegdyś stanowił wejście do Paryża. Była to strefa rolnicza z młynami – symbolami tego miejsca. Nasz budynek był pierwszym mocno zelektryfikowanym obiektem w Paryżu, bo czerwony młyn - symbol Moulin Rouge - miał intrygować i być widoczny z daleka” - wyjaśnił.
Zaznaczył, że kabaret Moulin Rouge jest częścią kulturowego dziedzictwa Francji.
„Obecnie na scenie występuje nawet 60 artystów: ekstrawaganckie stroje, pióra. Tworzenie kostiumów dla artystów jest prawdziwą sztuką. Bogactwo naszego kostiumowego know-how oraz profesjonalizm naszych artystów sprawia, że każdy spektakl jest wyjątkowy” – ocenił Jean-Victor Clerico.
Dodał, że dzisiejszy Moulin Rouge to w sumie około 450 pracowników, w tym około setki tancerzy 15 narodowości.
„Przesłuchania dla kandydatów do naszego kabaretu odbywają się 3-4 razy do roku we Francji i za granicą. Konkurencja jest naprawdę duża i miło widzieć, że Moulin Rouge cieszy się tak wysokim zainteresowaniem. Oczywiście mamy pewne kryteria wyboru, m.in. to, że nasi artyści muszą być podobnej budowy, wzrostu, ale priorytetem jest osobowość” - wyjaśnił.
Francuska tancerka rewii Moulin Rouge Romane Bollengier powiedziała w rozmowie z PAP, że aby dostać się do zespołu trzeba przejść bardzo trudne testy i przesłuchania, które wyłaniają tylko najlepszych.
„To zawsze było moje marzenie. Od siedmiu lat mieszkam w Paryżu i występuję w kabarecie – sześć dni w tygodniu, dwa przedstawienia każdego wieczoru. To ciężka praca, ale występy przed pełną publiczności salą Moulin Rouge są dla mnie cały czas magiczne. Podczas każdego z dwóch wieczornych spektakli ogląda nas 850 osób z całego świata” – powiedziała PAP Jasmine Bard, tancerka pochodząca z Australii.
26 października na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej obok paryskiego kabaretu Moulin Rouge wystąpią gwiazdy takie jak Zaz, Patrick Bruel, siostry Camille i Julie Berthollet, Sarah Schwab, Daria Marx , Krystian Ochman oraz Alicja Szemplińska. Na scenie pojawi się także francuski musical „Je vais t’aimer”. Podczas wydarzenia artyści złożą hołd mimowi Marcelowi Marceau oraz Louisowi de Funes, odbędzie się również pokaz mody marki MAIÔ Paris. Koncert będzie transmitowany oraz retransmitowany w Telewizji Polskiej.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 25.09.2023, 10:20 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Automaton Vocis - średniowieczna infolinia, która ożywia księgi Biblioteki Narodowej
Automoton Vocis to unikalna inicjatywa łącząca klimat średniowiecza z najnowszą technologią sztucznej inteligencji, stworzona, by promować wystawę JAM POSEŁKINI JEGO. Projekt został opracowany i wdrożony przez SEC Newgate CEE na zlecenie Biblioteki Narodowej, oferując zainteresowanym doświadczenie, które łączy przeszłość z przyszłością w zupełnie nowy sposób.- 31.10.2025, 09:58
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: SEC Newgate CEE
-
Image
Synergia działań instytucji kultury, państwa oraz partnerów – kluczowa w promocji muzyki poważnej w Polsce PAP
Nie istnieje jedna uniwersalna recepta na popularyzację muzyki klasycznej w Polsce, ale wspólne skoordynowane aktywności na styku sektora kultury, sponsorów, mediów oraz przedstawicieli państw mogą ten proces zdecydowanie ułatwić - oto główne wnioski z panelu dyskusyjnego "Chopin dla wszystkich! Jak spopularyzować muzykę poważną w Polsce", który odbył się w ramach Igrzysk Wolności 2025 w dniach 26-28 października 2025 w Łodzi.- 30.10.2025, 11:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Odważny luksus: Bob Mackie, blask sceny i kolekcja haute couture
Julien's Auctions prezentuje legendarną kolekcję haute couture i modę gwiazd, takich jak Cher, Tina Turner, Whitney Houston, księżna Diana, Beyoncé, Madonna i wiele innych.- 29.10.2025, 08:47
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ