Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tegoroczne badania koncentrują się przede wszystkim na dwóch grodziskach — Ciepłe 2 i Ciepłe 3 — zlokalizowanych na przeciwległych stronach wsi. Oba stanowiska są niezwykle istotne dla zrozumienia przemian społeczno-politycznych na pograniczu władztwa Piastów i lokalnych społeczności Pomorza w X–XI wieku. Równolegle, w ograniczonym zakresie, prowadzone są także badania sondażowe na jednej z osad oraz cmentarzysk, będących częścią rozległego kompleksu osadniczego.
Celem tegorocznej kampanii jest m.in. weryfikacja stanu zachowania obiektów obronnych, rozpoznanie stratygrafii oraz pozyskanie materiału do dalszych analiz interdyscyplinarnych (w tym datowania radiowęglowego, analiz środowiskowych i archeometrycznych).
Postępy badań można śledzić na bieżąco na profilu projektu na Facebooku
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.07.2025, 11:26 |
Źródło informacji | Gniew |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Blokees debiutuje z nową kategorią „BLOKEES WHEELS” i prezentuje wiele nowych zestawów modeli na Wonder Festival 2025
- 03.10.2025, 08:41
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolmar Korea prezentuje „Mapę drogową sukcesu K-Beauty" podczas Amazon Beauty w Seulu
• Oficjalny sponsor handlowy wydarzenia Amazon Beauty in Seul 2025, które przyciągnęło ponad 3000 uczestników online i offline.
• Wiceprezes Sang-Hyun Yoon podkreśla ewolucję w kierunku hitowych produktów jako kluczowy czynnik globalnego sukcesu K-Beauty.- 02.10.2025, 09:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Using AI to Fight Overcrowded Animal Shelters - "CALL A PET" Launches on World Animal Day
- 01.10.2025, 15:43
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ