Newsletter

Klip promujący polską literaturę na świecie - New Books from Poland 2020

24.11.2020, 12:16aktualizacja: 22.12.2020, 10:37

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Instytut Książki/„New Books from Poland” (1)
Instytut Książki/„New Books from Poland” (1)
Instytut Książki zaprezentował film promocyjny „New Books from Poland 2020” będący światową wizytówką tegorocznego wyboru najciekawszych i najbardziej inspirujących książek polskich autorów przedstawionego w angielskojęzycznym katalogu o tym samym tytule.

Wyprodukowany w całości w Polsce i przez polskich twórców film w reżyserii i na podstawie scenariusza Grzegorza Jankowskiego (m.in. „Chrzest”, „Szlakiem Kolberga”) powstał w ramach realizowanej przez Instytut Książki (IK) międzynarodowej kampanii promującej katalog „New Books from Poland” i stronę booksfrompoland.pl na kluczowych z punktu widzenia sprzedaży praw do literatury rynkach: amerykańskim, brytyjskim, niemieckim i francuskim, a dzięki internetowi - na całym świecie.

Jak zaznacza dyrektor Instytutu Książki Dariusz Jaworski, celem działań IK jest choć minimalne zrekompensowanie polskiej literaturze i branży wydawniczej strat spowodowanych przez pandemię w międzynarodowym obrocie twórczością literacką. „Jesteśmy przekonani, że dzięki szeroko zakrojonym działaniom promocyjnym na kluczowych dla polskich wydawców i autorów rynkach zagranicznych uda się nam nadrobić straty wynikające z odwołania międzynarodowych targów książki w tym roku” - podkreśla Dariusz Jaworski.

Trzon kampanii i jej pierwszy etap stanowią treści reklamowe i redakcyjne w najważniejszych branżowych czasopismach i serwisach internetowych na ww. rynkach: w amerykańskim Publishing Perspectives, brytyjskim The Bookseller, niemieckim Boersenblatt oraz francuskim Livres Hebdo.

W drugim etapie kampanii opublikowane zostaną kolejne wersje językowe filmu (hiszpańska, rosyjska, niemiecka i francuska), a do współpracy przy ich dystrybucji i promocji w sieciach społecznościowych odpowiednich obszarów językowych zostaną zaproszeni zagraniczni partnerzy Instytutu Książki z branży wydawniczej oraz ambasady RP i Instytuty Polskie na całym świecie.

W trzecim etapie Instytut Książki opublikuje serię dziewięciu filmowych prezentacji wybranych książek z katalogu „New Books from Poland”: „Oraz wygnani zostali” Wacława Holewińskiego, „Zimowla” Dominiki Słowik, „Nieradość” Pawła Sołtysa, „Pchła” Anny Potyry, „Patyki, badyle” Urszuli Zajączkowskiej, „Pomyłka” Marty Kwaśnickiej „Światło Zachodu” Bartosza Jastrzębskiego, „Buntu i afirmacji. Esej o naszych czasach” Bronisława Wildsteina, „Tyrmand. Pisarz o białych oczach” Marcela Woźniaka.

Katalog „New Books from Poland” to skierowany do zagranicznych wydawców wybór nowości z polskiego rynku książki. To przygotowywane każdej jesieni narzędzie służy IK oraz polskim wydawcom i agentom literackim do przekonywania zagranicznych wydawców do wydawania książek polskich autorów w przekładzie na języki obce i tą drogą do popularyzowania naszej literatury wśród szerokich kręgów odbiorców w świecie.

W obecnym, wyjątkowo trudnym dla branży wydawniczej roku, w którym w wyniku pandemii odwołane zostały wszystkie liczące się międzynarodowe targi książki, IK szczególną uwagę skupił na poszukiwaniu narzędzi skutecznego dotarcia do zagranicznych wydawców i czytelników z przekazem o wartościowej i inspirującej ofercie twórców polskiej literatury. Wynikiem tych poszukiwań jest międzynarodowa kampania promocyjna „New Books from Poland”, wykorzystująca zarówno media tradycyjne, jak i internetowe. Towarzyszący jej film dostępny jest na platformie YouTube, pod linkiem: https://youtu.be/0xoLwItaNtg.

Kampanię przygotował Dział programów zagranicznych Instytutu Książki pod kierunkiem Mateusza Adamskiego. Kreację nośników internetowych zapewniła Anna Światłowska. Film promocyjny i serię wizytówek wybranych książek z katalogu New Books from Poland wyprodukowała na zlecenie Instytutu Książki Tesla Pro Anna Kronenberg.

Reżyseria i scenariusz: Grzegorz Jankowski, zdjęcia i korekcja barwna: Adam Palenta, zdjęcia lotnicze: Michał Wencek, charakteryzacja: Dominika Truszkowska, kostiumy i scenografia: Maria Migdalska i Emil Richard, transport i logistyka: Krzysztof Kotowski, montaż: Konrad Nowakowski, postprodukcja dźwięku: Bartosz Jaworski, redakcja: Agata Fedeńczak, producent: Tomasz Kronenberg.

Źródło informacji: Instytut Książki

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 24.11.2020, 12:16
Źródło informacji Instytut Książki
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ