Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pomysłodawczynią tej akcji w Legnicy była Anna Panenko. Na portalu społecznościowym zrzeszającym uchodźców z Ukrainy zebrała osoby chętne do pracy. – W sprzątaniu lasku uczestniczyły kobiety, dzieci, i mężczyźni - mówi Bożena Czerwińska, dyrektorka wydziału infrastruktury komunalnej. - W ich kraju taki czyn społeczny nazywany jest „sobotnikiem”. To coroczna, wiosenna tradycja. Ukraińcy w czynie społecznym porządkują wtedy parki i skwery. W ten sposób sobotnik dotarł do nas. I trzeba podkreślić, że był to nie tylko piękny gest ze strony Uchodźców, ale też moment na integracje z tą społecznością tak licznie przebywającą w Legnicy.
Chętni do pracy zostali przeszkoleni z zakresu sposobu segregacji odpadów, otrzymali rękawiczki oraz worki na odpady i ruszyli na porządkowanie. Co ważne, spontanicznie do akcji przyłączyli się też mieszkańcy Legnicy.
Podobne akcje sprzątania w sobotę odbywają się w miastach, w których przebywają uchodźcy z Ukrainy. W ten sposób odwdzięczają się za przyjęcie, dach nad głową, jedzenie i inna pomoc.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.05.2022, 23:19 |
Źródło informacji | UM Legnica |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Aplikacje internetowe - zagrożenie dla życia i zdrowia zwierząt
- 24.06.2025, 14:24
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowa Rada Lekarsko-Weterynaryjna
-
Image
Bycie tatą na 100% jest męskie
Z okazji Dnia Ojca rusza 4. edycja kampanii „Facet na 100 PRO”, realizowanej przez Fundację Share the Care we współpracy z marką Gillette. Jej głównym celem jest pokazanie, jak istotna i niezastąpiona jest rola taty w życiu dziecka - i jak bardzo ojcostwo buduje także samych mężczyzn.- 23.06.2025, 13:23
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja Share the Care
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ