Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MC informuje:
Brytyjczycy mają gov.uk, Szwedzi – government.se, Holendrzy – gov.nl, Francuzi gouvernement.fr, a my Gov.pl. Jak pokazują statystyki, Polacy coraz chętniej korzystają z rodzimego portalu. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach tego roku odwiedziło go 10 mln użytkowników.
W pierwszym półroczu 2019 r. odwiedzający Gov.pl wygenerowali ponad 53 mln odsłon i zainicjowali 19 mln sesji. Co ciekawe, średnio każdy z nich spędził na portalu dwie i pół minuty. 25 proc. użytkowników korzystało z rządowych serwisów na urządzeniu mobilnym.
Sesja to wizyta na stronie internetowej, a odsłona to każde pojedyncze kliknięcie w opublikowany tam artykuł.
W zasięgu wzroku
W ramach portalu Gov.pl działa 19 stron internetowych poszczególnych ministerstw.
Znajdziemy tam nie tylko informacje o tym, czym zajmują się poszczególne resorty, ale też informatory, poradniki itp. – wszystko w jednym miejscu.
- Gov.pl powstał po to, by obywatele mieli łatwiejszy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach. Wystarczy znać jeden adres – Gov.pl – by znaleźć wszystko, czego potrzebujemy – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Serwisy powiązane z portalem mają spójną szatę graficzną, tak aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej. Chcemy, aby Gov.pl był dostępny dla wszystkich, dlatego system uwzględnienia potrzeby osób z niepełnosprawnościami.
Ułatwiamy życie
Jednym z serwisów działających w ramach Gov.pl jest strona www.obywatel.gov.pl – to najlepsze źródło informacji o naszych e-usługach. To dzięki temu serwisowi możemy zamienić wizytę w urzędzie na chwilę przed komputerem.
E-usługi pogrupowane są tak, by znalezienie interesującej nas sprawy zajęło możliwie najmniej czasu. Wśród kategorii są m.in.: "Dokumenty i dane osobowe", "Kierowcy i pojazdy", "Małżeństwo", "Edukacja".
Łatwe, prawda? Można też skorzystać z opcji "Szukaj", jeśli nie jesteśmy pewni, w której kategorii znajduje się sprawa, którą chcemy załatwić. Polacy doceniają te ułatwienia.
- Przez ostatnie pół roku obywatel.gov.pl odwiedziło prawie 7,5 mln użytkowników. To o niemal 2,7 mln więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Odwiedzający zainicjowali około 14,3 mln sesji i ponad 29 mln odsłon – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Najczęściej "klikalne" e-usługi to "Sprawdź, czy dowód osobisty jest gotowy" i "Załóż Profil Zaufany".
- Nieustannie pracujemy nad tym, by coraz więcej spraw można było załatwiać przez Internet. Projektujemy usługi przyjazne dla obywateli, wygodne i wychodzące naprzeciw ich potrzebom. Taki ma być również cały portal Gov.pl – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Chcemy, by spełniał oczekiwania użytkowników, dlatego już wkrótce pokażemy jego nową, jeszcze lepszą wersję – dodaje szef MC.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ mgost/ wus/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.07.2019, 13:07 |
Źródło informacji | MC |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |