Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Związek Szkółkarzy Polskich oraz Agencja Promocji Zieleni jak co roku zjednoczy branże związane z zielenią podczas jedynych w swoim rodzaju, znanych i cenionych w kraju i zagranicą targów ZIELEŃ TO ŻYCIE, które zagoszczą w Warszawie na przełomie sierpnia i września. Tym razem jednak organizatorzy w sposób szczególny traktują to wydarzenie, które zostało powołane równo 30 lat temu w celu popularyzacji drzew, krzewów, bylin i innych roślin, a także ogrodów i terenów zieleni.
Trzydziestym urodzinom najbardziej zielonych targów w Polsce towarzyszyć będzie bogaty program otwartych branżowych spotkań i szkoleń, które mają przynieść solidną porcję informacji oraz odpowiedzi na ważkie pytania dotyczące przyszłości. Wszystko to pod hasłem „Nowe czasy, nowe wyzwania”, które odnosi się do zmian w świadomości, potrzebach i wartościach ludzi w ostatnich latach. Stąd też lejtmotywami tegorocznej edycji będą bioróżnorodność i zmiany klimatyczne.
Dobrze zakorzeniona inicjatywa
Zdaniem pierwszego prezesa ZSzP – Jana Grąbczewskiego, ważny od samego początku i niezmiennie aktualny był i pozostaje bezpośredni kontakt wystawców ze zwiedzającymi oraz między sobą, poznawanie uczestników zielonego sektora.
„Wielką wartością ZtŻ jest fakt, że gromadzi w jednym miejscu i czasie tylu ludzi z branży. Kreuje forum, które się od siebie wzajemnie uczy i czerpie profit z obecności na wystawie, nie zawsze od ręki i finansowy, ale w formie informacji, wiadomości czy materiału” – podsumowuje Jan Grąbczewski.
Rozwój i zmiany
ZIELEŃ TO ŻYCIE stała się na przestrzeni minionych lat czymś więcej niż tylko trzydniowym wydarzeniem. Rozwijała się i przekształcała w odpowiedzi na zmiany i potrzeby rynkowe. Obejmuje 3 obszary całorocznych działań – targi, szkolenia i wydawnictwa – wszystkie pod egidą Związku Szkółkarzy Polskich. ZIELEŃ TO ŻYCIE przybrała też postać internetowej platformy, która została uruchomiona w lipcu br., by jeszcze efektywniej integrować i rozwijać branżę.
Trzydziesta odsłona – w liczbach
W tym roku na zwiedzających czeka blisko 160 wystawców z 11 krajów: Polski, Belgii, Danii, Ekwadoru, Francji, Holandii, Indii, Litwy, Niemiec, Węgier i Włoch.
38 prelegentów podzieli się swoją ekspercką wiedzą podczas konferencji, seminarium i szkoleń.
„Program targów wychodzi naprzeciw aktualnym problemom i potrzebom, przedstawi rozwiązania typu >>pro natura<< - stosowanie technologii proekologicznych na etapie uprawy roślin, czy urządzania ogrodów i terenów zieleni – zwraca uwagę Joanna Filipczak, prezes Agencji Promocji Zieleni – Ostatniego dnia targów skupimy się na praktycznych aspektach zakładania i pielęgnacji ogrodów, do z pewnością zainteresuje zarówno profesjonalistów, jak i amatorów” - dodaje.
Organizatorzy spodziewają się ponad 10 000 odwiedzających, głównie gości profesjonalnych, wśród których najliczniejszymi grupami, jak w 2022 r., będą: producenci roślin (30%); architekci krajobrazu i wykonawcy terenów zieleni (22,5%); handlowcy z centów ogrodniczych i kupcy z sieci DIY (13,5%); samorządowcy, administratorzy i inwestorzy publiczni (11%); floryści (7%).
„Aby uczcić 30. rocznicę targów, codziennie będziemy rozdawać rośliny pierwszym pięciuset gościom. Zastosujemy 10% rabatu dla uczestników szkoleń oraz 20% upustu na wydawnictwa zakupione na targach” – informuje Joanna Filipczak.
Nowości, trendy, kontakty
Targi ZIELEŃ TO ŻYCIE kojarzą się jednak przede wszystkim ze spotkaniem w jednym miejscu całej branży oraz z wystawą, która również odpowiada na przemiany i nowe wyzwania rynkowe, klimatyczne, społeczne. Zawsze przy tym wyróżnia się bogatym asortymentem produktów, ich wysoką jakością i wizualną atrakcyjnością. Wśród nowości królują rośliny, rywalizujące o zwycięstwo w konkursie Roślinnych Nowości, który stał się nieodłączną częścią targów.
Więcej szczegółów na www.zielentozycie.pl
Program targów:
Konferencja MOCNO ZIELONE MIASTO
Seminarium WIEDZA DLA HANDLU I PRODUCENTÓW
Spotkanie TWÓRCÓW OGRODÓW
Szkolenie GARDENPHILIA DESIGNER
Szkolenie FEDERACJI ARBORYSTÓW POLSKICH
Pokazy FLORYSTYCZNE WYSTAWCÓW
Ogród Pokazowy PRZENIKANIE PRZESTRZENI
Premiera Szklarni BORA BORA
Strefa spotkań i relaksu
Kiermasz roślin
Godziny otwarcia:
31 sierpnia (czwartek) 9.00-17.00 – dzień dla profesjonalistów
1 września (piątek) 9.00-17.00 – dzień dla profesjonalistów
2 września (sobota) 9.00-16.00 – dzień dla profesjonalistów i hobbystów
KONTAKT:
Agencja Promocji Zieleni Sp. z o.o.
Związek Szkółkarzy Polskich
Al. Jana Pawła II 80 lok. 71, 00-175 Warszawa
tel. 22 435 47 20 (21-22)
e-mail: kontakt@zielentozycie.pl
e-mail katarzyna.augustyniak@zszp.pl
tel.kom.: +48 798 938 296
Więcej na: www.zielentozycie.pl, www.zszp.pl
Źródło informacji: Agencja Promocji Zieleni Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.08.2023, 09:51 |
Źródło informacji | Agencja Promocji Zieleni Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Sztuka, biznes i innowacje: Camp Fluff Miami
- 23.01.2025, 08:46
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: JOHN WESTON GROUP SP. Z O.O.
-
#IJHARSnaFerie - czyli nie dajmy się oszukać nie tylko podczas ferii w sklepie i restauracji PAP
Bezpieczne ferie to także bezpieczny i świadomy swoich praw konsument - przypomina przed rozpoczynającą się zimową przerwą w zajęciach szkolnych Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) i podpowiada, w jaki sposób wybierać produkty spożywcze dobrej jakości i nie dać się oszukać.- 17.01.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Zbliża się 18. rocznica śmierci Ryszarda Kapuścińskiego: legendy polskiego reportażu PAP
23 stycznia minie 18 lat od śmierci Ryszarda Kapuścińskiego (1932-2007), najczęściej, obok Stanisława Lema, tłumaczonego za granicą polskiego autora. Pomimo upływu czasu wciąż stanowi on niedościgniony wzór oraz inspirację dla kolejnych pokoleń dziennikarzy, o czym świadczyło rekordowe zainteresowanie wznowioną po latach Nagrodą PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego.- 13.01.2025, 09:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PAP