Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z niemal stu nadesłanych na festiwal krótkometrażowych filmów dokumentalnych i fabularnych festiwalowe jury wybrało ponad 20. Widzowie mogli je oglądać przez dwa dni na ekranie Zajezdni Kultury i oceniać, bo to właśnie oni przyznawali Grand Prix festiwalu. Najlepszym ich zdaniem była „Stancja” w reżyserii Adriana Apanela. Najlepszym filmem dokumentalny została „Cisza głębin” Rafała Makolądry, a fabularnym „Mor” Nikity Tanadzhy.
- Nie byłoby tego fesiwalu, gdyby nie kilka edycji Przeglądu Kina Niezależnego SPAM funkcjonującego kilka lat wcześniej. Teraz korzystając z gościnności Zajezdni Kultury postanowiliśmy wystartować z Bana Film Festiwalem i mam nadzieję, że z każdym rokiem ta "lokomotywa" będzie się rozpędzała i wpisywała w historię miasta. Mamy świetne warunki, żeby organizować tego rodzaju wydarzenia – powiedział pomysłodawca przedsięwzięcia pleszewianin Paweł Sarbinowski, który na co dzień tworzy scenariusze filmowe i telewizyjne, zajmuje się konsultacją scenariuszową, a także prowadzi liczne warsztaty filmowe, scenopisarskie dla dzieci oraz młodzieży.
Gościem specjalnym festiwalu był Tadeusz Szczepański – pochodzący z Pleszewa profesor łódzkiej „filmówki”, historyk filmu i krytyk. Wystąpił z bardzo ciekawym wykładem o kolei w filmie. Otrzymał także honorową nagrodę Burmistrza MiG Pleszew oraz zainaugurował specjalną kolejową Galerię Zasłużonych dla Sztuki Filmowej odsłaniając tabliczkę ze swoim nazwiskiem.
W ramach Bana Film Festiwalu odbył się także blok filmowy dla dzieci w pleszewskim filmie, warsztaty filmowe oraz pokaz specjalny produkcji „Papcio Chmiel" w reżyserii Petro Aleksowskiego.
A dlaczego Bana Film Festiwal? Bo „bana” po wielkopolsku oznacza pociąg/ciuchcię. Wpisuje się zatem w klimat miejsca i pleszewskiej Zajezdni Kultury.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.11.2022, 23:24 |
Źródło informacji | UMiG Pleszew |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
#IJHARSnaFerie - czyli nie dajmy się oszukać nie tylko podczas ferii w sklepie i restauracji PAP
Bezpieczne ferie to także bezpieczny i świadomy swoich praw konsument - przypomina przed rozpoczynającą się zimową przerwą w zajęciach szkolnych Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) i podpowiada, w jaki sposób wybierać produkty spożywcze dobrej jakości i nie dać się oszukać.- 17.01.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Zbliża się 18. rocznica śmierci Ryszarda Kapuścińskiego: legendy polskiego reportażu PAP
23 stycznia minie 18 lat od śmierci Ryszarda Kapuścińskiego (1932-2007), najczęściej, obok Stanisława Lema, tłumaczonego za granicą polskiego autora. Pomimo upływu czasu wciąż stanowi on niedościgniony wzór oraz inspirację dla kolejnych pokoleń dziennikarzy, o czym świadczyło rekordowe zainteresowanie wznowioną po latach Nagrodą PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego.- 13.01.2025, 09:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PAP
-
Image
Laicy równie często jak znawcy przeżywają dreszcze emocji, słuchając Pendereckiego PAP
Słuchając „Siedmiu bram Jerozolimy” Krzysztofa Pendereckiego laicy równie często jak znawcy przeżywają dreszcze emocji. Choć znawcy bardziej analizowali fragmenty utworu, to jego odbiór emocjonalny nie różnił się w zależności od stopnia przygotowania odbiorców - pokazał eksperyment UJ.- 03.01.2025, 09:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Nauka w Polsce