Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pleszewskie Kino Hel przechodzi nieustanne metamorfozy – od digitalizacji, remontu sali kinowej, cyfryzacji sprzedaży biletów, po najnowszą – przebudowę holu. Na tę ostatnią inwestycję udało się samorządowi pozyskać dofinansowanie od marszałka województwa wielkopolskiego w ramach programu „Kulisy kultury”. Program ma podnieść atrakcyjność i funkcjonalność instytucji, które służą prezentowaniu kultury artystycznej, koncertów, spektakli, czy spotkań ze sztuką.
I tak też będzie w przypadku pleszewskiego kina, bo 90 tys. zł dotacji zostanie przeznaczonych na przebudowę holu. Zmieni się lokalizacja toalet, pomieszczeń socjalnych i obszaru strefy obsługi widza. Samo wejście do kina będzie przeniesione na boczną stronę budynku. Całość ma kosztować ok. 440 tys. zł, co z kolei jest wstępem do drugiego etapu remontu - stworzeniu kinowej kawiarni. – Brakuje takiego klimatycznego miejsca w mieście, co jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców. Planujemy tę część gastronomiczną w przyszłości wydzierżawić, aby kawiarnię mógł prowadzić podmiot prywatny – mówi Przemysław Marciniak, dyrektor Domu Kultury w Pleszewie, któremu kino podlega.
Podczas remontu nie przewiduje się wyłączenia kina z funkcjonowania, co cieszy widzów. Małe pleszewskie kino ma 150 miejsc, ale rocznie korzysta z niego ok. 30 tys. widzów (dane sprzed pandemii). Kino skutecznie konkuruje z multipleksami w zakresie repertuaru. Choć funkcjonuje tylko cztery dni w tygodniu, na ekranie pojawiają się premiery filmów i najnowsze zagraniczne produkcje.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.04.2022, 18:21 |
Źródło informacji | UMiG Pleszew |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Blokees debiutuje z nową kategorią „BLOKEES WHEELS” i prezentuje wiele nowych zestawów modeli na Wonder Festival 2025
- 03.10.2025, 08:41
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolmar Korea prezentuje „Mapę drogową sukcesu K-Beauty" podczas Amazon Beauty w Seulu
• Oficjalny sponsor handlowy wydarzenia Amazon Beauty in Seul 2025, które przyciągnęło ponad 3000 uczestników online i offline.
• Wiceprezes Sang-Hyun Yoon podkreśla ewolucję w kierunku hitowych produktów jako kluczowy czynnik globalnego sukcesu K-Beauty.- 02.10.2025, 09:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Using AI to Fight Overcrowded Animal Shelters - "CALL A PET" Launches on World Animal Day
- 01.10.2025, 15:43
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ