Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Mówią o nich wszyscy: TOP 10 festiwali muzycznych
W najnowszym raporcie przygotowanym przez biletyna.pl we współpracy z Brand24 i agencją Elephate, przeanalizowano 30 wybranych letnich festiwali muzycznych w Polsce - pod kątem ich obecności w mediach społecznościowych, liczby wzmianek w internecie, popularności w wyszukiwarkach i emocjonalnego wpływu na uczestników.
Numerem 1 został festiwal Męskie Granie, który osiągnął najwyższy zasięg w sieci (ponad 42 mln odbiorców) i największą liczbę wzmianek w okresie od maja 2024 r. do kwietnia 2025 r. Tuż za nim uplasowały się TOP of the TOP Sopot Festival oraz Open’er Festival.
W pierwszej dziesiątce znalazły się również wydarzenia wyspecjalizowane w konkretnych gatunkach muzycznych - jak łódzki Audioriver, skupiony na muzyce elektronicznej, czy gdański Mystic Festival, dedykowany fanom metalu.
„Kiedy zaczynaliśmy pracę nad raportem, festiwale były najszybciej rosnącą kategorią na biletyna.pl w zakresie sprzedaży biletów. To jasny sygnał, że Polacy coraz częściej wybierają festiwale jako sposób na spędzanie czasu, nie tylko w dużych miastach, ale i w mniejszych miejscowościach” - mówi Darek Matkowski, pomysłodawca i koordynator akcji Biletyna Festival Tour.
Co pamiętamy najbardziej z ulubionych wydarzeń?
Dzięki badaniu przeprowadzonemu wśród 658 Polaków udało się uchwycić również emocjonalne aspekty festiwalowych doświadczeń. Co najmocniej zapadło ankietowanym w pamięć na najlepiej wspominanych festiwalach? Respondenci najczęściej wskazywali:
- konkretne koncerty - aż 62% badanych,
- niepowtarzalną atmosferę wydarzenia - 56%,
- towarzystwo, z którym się bawili - 25%.
Wśród dominujących emocji towarzyszących tym wspomnieniom znalazły się przede wszystkim: radość, poczucie wolności, ekscytacja, ale także wzruszenie i nostalgia.
Raz wystarczy, by chcieć wracać co roku
Co ciekawe, aż 94% badanych poleciłoby swój ulubiony festiwal znajomym. 71% zrobiłoby to zdecydowanie. To pokazuje siłę festiwalowych przeżyć - takich, które zostają w nas na długo.
Ponad połowa ankietowanych (56%) planowała udział w kolejnym festiwalu muzycznym jeszcze w te wakacje.
Pełny raport dostępny jest na blogu biletyna.pl: https://biletyna.pl/blog/ranking-letnich-festiwali-muzycznych-w-polsce.
Źródło informacji: Biletyna
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.08.2025, 09:00 |
Źródło informacji | Biletyna |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
VII edycja Nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego - konkurs dla tych, którzy cenią rzetelne, zaangażowane dziennikarstwo PAP
Wszystkie zjawiska, które obserwujemy w przestrzeni publicznej, związane z migracjami, wojną, niepewnością polityczną, dezinformacją, manipulacją, wymagają od dziennikarzy szczególnej staranności, dbałości o fakty, o wiarygodność, o warsztat: to są cechy, które nagradzamy i wyróżniamy w nagrodzie im. Ryszarda Kapuścińskiego - wskazał Marek Błoński, szef PAP.- 18.08.2025, 09:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Polska Agencja Prasowa
-
Image
„Napisz piosenkę z Agnieszką Osiecką” - poznaliśmy zwycięzcę konkursu
Michał Zienkowski, gitarzysta, kompozytor i producent, wygrał konkurs Fundacji Grand Press na skomponowanie utworu do słów wiersza Agnieszki Osieckiej „Wyśpiewały się pieśni”. Prapremiera piosenki będzie miała podczas gali Medalu Wolności Słowa w Gdańsku.- 12.08.2025, 12:19
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja Grand Press
-
Image
Tylko 1 na 5 toalet spełnia oczekiwania dotyczące higieny i czystości - wyniki najnowszego badania Tork [1]
Nieprzyjemne doświadczenie w toalecie skłania 52% ankietowanych do podejmowania działań wpływających negatywnie na przychody i reputację firmy.- 06.08.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Tork
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ