Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Fryderyk Chopin urodził się w Żelazowej Woli i swoją karierę rozpoczął w Polsce. W wieku 21 lat przeniósł się do Francji i tam pozostał do końca życia. Był jednym z najsłynniejszych pianistów swoich czasów, często nazywany poetą fortepianu. Elementem charakterystycznym dla utworów Chopina jest pogłębiona ekspresja oraz czerpanie z wzorców stylistycznych polskiej muzyki ludowej. Chopin jest słynny na całym świecie a jego muzykę można spotkać wszędzie.
Z kolei dziadkowie Andre Citroëna mieszkali i zostali pochowani w Warszawie, jego rodzice brali tu ślub, a sam Andre właśnie w Polsce, w Głownie pod Łodzią, zakupił patent na koła zębate o daszkowym wzorze, które stały się później elementem słynnego logo marki, szewronów. Metalowe koła daszkowe Citroëna można znaleźć w maszynowni niszczyciela Błyskawica. W Warszawie mieściła się też fabryka tej marki, a przez pewien czas salon Citroëna kierowany był przez dowódcę słynnego Dywizjonu 303, Wojciecha Kołaczkowskiego. Andre Citroën może być też z powodzeniem nazywany czarodziejem motoryzacji – jego pomysły i skala działania o wiele lat wyprzedzały to, co robiła ówczesna konkurencja.
Związki obu wielkich postaci stały się inspiracją do powstania utworu Citroën & Chopin, do którego muzykę skomponował Roman Jońca. To muzyczny hołd dla Andre Citroëna i Fryderyka Chopina, którzy tak bardzo związani byli z Polską. Słyszymy w nim nuty Chopina, połączone w jedną spójną całość ze współczesnymi rytmami elektronicznymi. Zdjęcia do teledysku powstały m.in w Koszalinie oraz na plaży jednego z najsłynniejszych polskich kurortów, Mielna. To właśnie tutaj stanął fortepian, na którym zagrała Hanna Gołuńska, która zasiadła również za kierownicą pięknych zabytkowych i współczesnych samochodów, widocznych na ekranie. Autorką scenariusza i zdjęć do teledysku jest Ewa Ślusarczyk, toruńska reżyser młodego pokolenia.
Produkcja została sfinansowana przez dziennik motoryzacyjny Francuskie.pl, miasto Koszalin, miasto Mielno oraz stowarzyszenie Amicale Citroën Pologne. Samochody do teledysku udostępnili członkowie stowarzyszenia oraz salony Citroën Mojsiuk z Koszalina i Citroën Polmozbyt Holding z Torunia.
Materiał wideo: https://youtu.be/EgKtOxJw7UI
Źródło informacji: Amicale Citroen Pologne
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 31.08.2021, 10:11 |
Źródło informacji | Amicale Citroen Pologne |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Image
Te nietypowe znaleziska z lumpeksów zaskoczyły wszystkich
Branża tekstylna stoi w obliczu poważnych wyzwań środowiskowych. Szacuje się, że co roku produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży, z czego ogromna część nigdy nie trafia do konsumentów lub jest noszona tylko kilka razy [1]. W ten sposób 92 miliony ton ubrań trafia każdego roku na wysypiska, tworząc toksyczne hałdy na pustyniach czy terenach wiejskich, przyczyniając się do rozwoju zjawiska zwanego „fast fashion”. To ilość, która mogłaby wypełnić… 1,5 miliona ciężarówek.- 14.11.2024, 08:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Semcore Sp. z o.o.