Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W swojej prezentacji prof. Mike Rosenberg skupi się na wpływie transformacji cyfrowej oraz światowych zawirowań politycznych na kondycję sektora mediów. Pokaże również, jak branża medialna reaguje na nowe wyzwania, chociażby w postaci plagi fake newsów.
W jednym ze swoich artykułów Rosenberg pisze: „Wygląda na to, że dużo mocniej działają na nas emocje, niż suche fakty. Coraz częściej ignorujemy informacje, które nie pasują do naszej własnej wizji świata. Psychologia określa to mianem wyparcia, ale niektórzy twierdzą, że mamy do czynienia z nową erą społecznego zaprzeczania faktom”.
W ramach grudniowej konferencji PAP, prof. Mike Rosenberg – z wykorzystaniem autorskiej metodologii – poprowadzi warsztaty, których uczestnicy będą mogli stworzyć własną wizję mediów w Polsce w 2035 roku. Posługując się inżynierią wsteczną, spróbują też przewidzieć potencjalną kondycję tego sektora za pięć czy dziesięć lat. Na podstawie trendów omawianych na konferencji „Media Przyszłości” powstaną różne scenariusze rozwoju branży, które ułatwią menedżerom wybór konkretnej strategii.
Mike Rosenberg jest profesorem na Wydziale Zarządzania Strategicznego IESE Business School, gdzie wykłada strategię, geopolitykę i problematykę zrównoważonego rozwoju w ramach programów MBA. Pełni również funkcję dyrektora naukowego kilku wysoko cenionych, prowadzonych przez IESE, programów kształcenia podyplomowego dla kadr kierowniczych.
W swojej karierze piastował stanowisko dyrektora naukowego IESE’s Advanced Management Program in Media and Entertainment. Jest również współautorem opartej na tym programie książki Managing Media Businesses (Palgrave Macmillan, 2017) – opisującej, jak wiodące firmy z branży mediów stawiają czoła wyzwaniom w czasach zmiany i niepewności. W 2018 roku otrzymał za te pozycję nagrodę Robert Picard Book Award, przyznawaną przez amerykańskie Stowarzyszenie Edukacji w Dziennikarstwie i Komunikacji Masowej (AEJMC).
Przed dołączeniem do zespołu wykładowców IESE Business School w 2003 r., Rosenberg przez ponad 15 lat pracował jako konsultant ds. zarządzania dla firm Arthur D. Little, A.T. Kearney oraz Heidrick & Struggles. Doradzał klientom w Europie, Ameryce Północnej i Azji w zakresie planowania scenariuszowego, zrównoważonego rozwoju, a także zarządzania globalnymi korporacjami w obliczu złożonej sytuacji geopolitycznej w różnych częściach świata.
Rosenberg ukończył studia inżynierskie na wydziale Architektury Okrętowej Uniwersytetu Michigan oraz studia Master of Business Administration na IESE Business School. Uzyskał także tytuł doktora na Cranfield School of Management w Wlk. Brytanii. Prowadzi własnego bloga pod adresem: https://blog.iese.edu/doing-business/.
Wśród prelegentów konferencji PAP „Media Przyszłości” są także Peter Kropsch, prezes niemieckiej agencji informacyjnej DPA, Martin Mellor, szef firmy Ericsson w Polsce, Konrad Dobrowolski, adwokat z kancelarii PwC Legal, specjalizujący się w prawie ochrony danych osobowych, nowych technologii i Internetu, Alexandru Ion Giboi, sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Prasowych EANA, oraz Kristen Hare, specjalistka w zakresie transformacji prasy lokalnej w Poynter Institute. Patronat nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Konferencja ma charakter otwarty, a udział w niej jest bezpłatny. Rejestracji można dokonać na stronie https://mediaprzyszlosci.pap.pl/.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.11.2019, 13:07 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Jak ważne dla Ciebie są czyste łazienki w miejscach publicznych? Nowa globalna ankieta pokazuje opinie na temat łazienek w budynkach handlowo-usługowych po pandemii
Badanie Excel Dryer, Inc., i MetrixLab wskazuje na to, że klienci mogą nie wracać do miejsc, w których napotykają na brudne toalety.- 22.11.2024, 15:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire