Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Już 60% internautów deklaruje, że korzysta ze światłowodu. 90% uważa się za częstych użytkowników sieci. Polacy chcieliby przy tym, aby ich internet był tani, ale nie kosztem niskiej jakości. 62% mieszkańców Regionów Nexery (7 województw, w których firma dostarcza multi-światłowód) podkreśla, że to cena jest kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze oferty dostępu do sieci. Dokładnie taka sama grupa badanych jako najważniejszy czynnik wskazuje stabilność łącza, zaś dla nieznacznie mniejszego odsetka najważniejsza jest prędkość internetu. W próbie ogólnopolskiej kolejność jest identyczna, a różnice niewielkie. Potrzebę dalszego wzrostu prędkości najlepiej obrazują twarde dane. Połowa uczestników badania rozważa zmianę dostawcy internetu po wygaśnięciu aktualnej umowy, przy czym aż 62% zwiększyłaby wówczas prędkość łącza.
Śmieszne filmy mają się doskonale
Raport Nexery pokazuje również, że zdecydowana większość polskich internautów uwielbia rozrywkę online. Ponad 2/3 badanych sięga po tego typu treści co najmniej kilka razy w tygodniu. Różnice są większe, gdy mówimy o codziennym korzystaniu z tego typu rozrywki. Do oglądania treści online każdego dnia przyznaje się 39% pytanych z grupy regionalnej i 32% z ogólnopolskiej. Rekordową popularnością cieszą się śmieszne filmy lub ich kompilacje. Wśród mieszkańców Regionów Nexery wybiera je połowa badanych, w porównaniu z 56% na poziomie krajowym. Dalej znalazły się filmiki w mediach społecznościowych, stand-up oraz kabarety.
Platformy streamingowe i gry online to nie trend, a już rutyna
Polacy chętnie korzystają także z usług streamingowych i robią to co najmniej kilka razy w tygodniu. Nawet co trzeci badany przyznaje, że zagląda do tego typu serwisów codziennie. Najchętniej wybieraną platformą jest Netflix, który wyraźnie wyprzedza Disney Plus. W skali całego kraju zaledwie co czwarty respondent zadeklarował, że nie posiada konta na żadnej platformie streamingowej. Równie niski odsetek w ogóle nie gra w gry online. Większość Polaków systematycznie spędza wolny czas grając przez internet, a aż 40% przyznaje, że gra w gry online przynajmniej kilka razy w tygodniu. Jeśli już gramy, najchętniej wybieramy rozgrywkę solo. W przypadku urządzeń przeważnie sięgamy po telefon lub tablet (40% dla próby ogólnopolskiej oraz 45% regionalnej) albo po komputer lub laptop (po 32% wskazań).
Sklepowe koszyki najszybciej napełniają się w sieci
Nowy raport Nexery wskazuje, że 74% Polaków korzysta z bankowości internetowej, a 72% regularnie dokonuje płatności online. Nie dziwi zatem, że z roku na rok rośnie popularność e-zakupów. Sklepy internetowe systematycznie, czyli minimum kilka razy w miesiącu, odwiedza 59% ankietowanych, a zaledwie 5% zamawia produkty w sieci rzadziej niż raz w miesiącu. Blisko połowa respondentów (52%) przyznaje ponadto, że chętniej wybiera sklepy online z programami lojalnościowymi i oferującymi częściowy zwrot środków za zakupy, czyli tzw. cashback (43%).
Więcej na https://regionynexery.pl/.
Źródło informacji: Nexera
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.11.2024, 14:28 |
Źródło informacji | Nexera |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Szanghaj rozbłyśnie z okazji wpisania chińskiego Festiwalu Wiosny na listę niematerialnego dziedzictwa kulturowego UNESCO
Szanghaj zaprasza ludzi z całego świata do wspólnego celebrowania bogatego dziedzictwa kulturowego Chin podczas obchodów Festiwalu Wiosny.- 28.01.2025, 08:51
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Sztuka, biznes i innowacje: Camp Fluff Miami
Sztuka to nie tylko ekskluzywność. To radość tworzenia i ekspresji. Unikatowość, której poszukujemy w życiu, relacjach i biznesie. To magnes, który przyciąga, buduje wrażliwość na piękno i dobrze inwestuje nasze pieniądze.- 23.01.2025, 08:46
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: JOHN WESTON GROUP SP. Z O.O.
-
#IJHARSnaFerie - czyli nie dajmy się oszukać nie tylko podczas ferii w sklepie i restauracji PAP
Bezpieczne ferie to także bezpieczny i świadomy swoich praw konsument - przypomina przed rozpoczynającą się zimową przerwą w zajęciach szkolnych Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) i podpowiada, w jaki sposób wybierać produkty spożywcze dobrej jakości i nie dać się oszukać.- 17.01.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ