Newsletter

Raport Nexery: Polak w internecie: gra, kupuje i ogląda filmy na potęgę

04.11.2024, 14:28aktualizacja: 05.11.2024, 10:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nexera
Nexera
Ponad 30% Polaków codziennie ogląda treści rozrywkowe w sieci. Nieco większy odsetek gra w gry online co najmniej kilka razy w tygodniu. Internauci nie wyobrażają sobie również życia bez filmów i seriali „na żądanie” - zaledwie co czwarty przyznaje, że nie ma konta na żadnej platformie streamingowej. Minimum kilka razy w miesiącu e-zakupy robi aż 59% badanych. Takie dane płyną z najnowszego raportu „Polacy w internecie - rozrywka, praca, codzienność”, opracowanego przez K+Research we współpracy z firmą Nexera.

Już 60% internautów deklaruje, że korzysta ze światłowodu. 90% uważa się za częstych użytkowników sieci. Polacy chcieliby przy tym, aby ich internet był tani, ale nie kosztem niskiej jakości. 62% mieszkańców Regionów Nexery (7 województw, w których firma dostarcza multi-światłowód) podkreśla, że to cena jest kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze oferty dostępu do sieci. Dokładnie taka sama grupa badanych jako najważniejszy czynnik wskazuje stabilność łącza, zaś dla nieznacznie mniejszego odsetka najważniejsza jest prędkość internetu. W próbie ogólnopolskiej kolejność jest identyczna, a różnice niewielkie. Potrzebę dalszego wzrostu prędkości najlepiej obrazują twarde dane. Połowa uczestników badania rozważa zmianę dostawcy internetu po wygaśnięciu aktualnej umowy, przy czym aż 62% zwiększyłaby wówczas prędkość łącza.

Śmieszne filmy mają się doskonale

Raport Nexery pokazuje również, że zdecydowana większość polskich internautów uwielbia rozrywkę online. Ponad 2/3 badanych sięga po tego typu treści co najmniej kilka razy w tygodniu. Różnice są większe, gdy mówimy o codziennym korzystaniu z tego typu rozrywki. Do oglądania treści online każdego dnia przyznaje się 39% pytanych z grupy regionalnej i 32% z ogólnopolskiej. Rekordową popularnością cieszą się śmieszne filmy lub ich kompilacje. Wśród mieszkańców Regionów Nexery wybiera je połowa badanych, w porównaniu z 56% na poziomie krajowym. Dalej znalazły się filmiki w mediach społecznościowych, stand-up oraz kabarety.

Platformy streamingowe i gry online to nie trend, a już rutyna

Polacy chętnie korzystają także z usług streamingowych i robią to co najmniej kilka razy w tygodniu. Nawet co trzeci badany przyznaje, że zagląda do tego typu serwisów codziennie. Najchętniej wybieraną platformą jest Netflix, który wyraźnie wyprzedza Disney Plus. W skali całego kraju zaledwie co czwarty respondent zadeklarował, że nie posiada konta na żadnej platformie streamingowej. Równie niski odsetek w ogóle nie gra w gry online. Większość Polaków systematycznie spędza wolny czas grając przez internet, a aż 40% przyznaje, że gra w gry online przynajmniej kilka razy w tygodniu. Jeśli już gramy, najchętniej wybieramy rozgrywkę solo. W przypadku urządzeń przeważnie sięgamy po telefon lub tablet (40% dla próby ogólnopolskiej oraz 45% regionalnej) albo po komputer lub laptop (po 32% wskazań). 

Sklepowe koszyki najszybciej napełniają się w sieci

Nowy raport Nexery wskazuje, że 74% Polaków korzysta z bankowości internetowej, a 72% regularnie dokonuje płatności online. Nie dziwi zatem, że z roku na rok rośnie popularność e-zakupów. Sklepy internetowe systematycznie, czyli minimum kilka razy w miesiącu, odwiedza 59% ankietowanych, a zaledwie 5% zamawia produkty w sieci rzadziej niż raz w miesiącu. Blisko połowa respondentów (52%) przyznaje ponadto, że chętniej wybiera sklepy online z programami lojalnościowymi i oferującymi częściowy zwrot środków za zakupy, czyli tzw. cashback (43%). 

Więcej na https://regionynexery.pl/

Źródło informacji: Nexera

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 04.11.2024, 14:28
Źródło informacji Nexera
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ