Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dzięki najnowocześniejszym technologiom rekonstrukcji i koloryzacji archiwalnych materiałów, a także unikalnemu systemowi immersyjnych projekcji, czarno-biała Warszawa z fotografii i filmów zyskała nowe życie. Wystawa została przygotowana przez varsavianistów i specjalistów z zakresu historii, edukacji i sztuki, a jej oprawę dźwiękową stworzył Jan Młynarski - muzyk, pasjonat i badacz warszawskich brzmień, który oddał ducha miasta tamtych czasów.
Zwiedzający przenoszą się w sam środek codzienności lat 20. i 30. XX wieku – oglądają cyfrowo ożywiony świat przedwojennej Warszawy. Archiwalne zdjęcia i filmy zrekonstruowane w 4K ukazują brukowane ulice pełne dorożek, eleganckie kamienice, ikoniczne budynki jak Prudential czy PASTA oraz barwne postacie z warszawskiego folkloru. Przechodząc przez kolejne strefy wystawy, uczestnicy odkrywają przedwojenne życie w rytmie zwykłego dnia. Zobaczymy codzienne życie miasta: uliczne sceny, architekturę, mieszkańców różnych wyznań i zawodów, a także miejsca, które dziś istnieją tylko na fotografiach.
„Retro Warszawa” to nie tylko spektakularna opowieść o przeszłości, ale także wyjątkowa lekcja historii i tożsamości - dla mieszkańców, turystów, uczniów i pasjonatów miasta.
Wystawę można zobaczyć od 15 czerwca do 14 września w niedziele, poniedziałki i wtorki – tylko w Art Box Experience.
Zapraszamy do podróży do stolicy sprzed wieku w otoczeniu dźwięków i obrazów, które poruszą wszystkie zmysły.
Bilety dostępne na: Ticketmaster.pl
Źródło informacji: Ticketmaster Poland Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.06.2025, 14:34 |
Źródło informacji | Ticketmaster Poland Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Badanie: ojcowie chcą czytać, ale nie zawsze wiedzą jak. Co ich do tego motywuje?
Ponad 74% ojców w Polsce deklaruje, że czyta swoim dzieciom regularnie - codziennie lub kilka razy w tygodniu. Najczęściej traktują to jako wyraz bliskości, przyjemność i zabawę oraz sposób na wartościowe spędzanie czasu. Tylko 12% ojców postrzega czytanie jako obowiązek*. To główne wnioski z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie marki Lajkonik dla Fundacji Powszechnego Czytania w ramach kampanii #TataTeżCzyta. Wyniki pokazują, że choć wielu mężczyzn w roli ojca już dostrzega moc wspólnego czytania, nadal potrzebują oni konkretnego wsparcia i inspiracji, by ta codzienna praktyka stała się jeszcze bardziej powszechna.- 03.06.2025, 07:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Lajkonik
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ