Newsletter

W kajaku, przy grillu lub na leżaku. Branża noclegowa przygotowuje się na wielką majówkę

26.04.2024, 09:56aktualizacja: 26.04.2024, 10:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pixabay
Pixabay
Z dobrymi prognozami pogody i chęcią aktywnego wypoczynku Polacy wchodzą w wyjątkowo długą majówkę. Wolne miejsca topnieją z dnia na dzień głównie w górach, ale co trzeci wyjeżdzający planuje pobyt nad Bałtykiem. Wyjedziemy raczej na 3-4 dni i tylko 6% wypoczywających przedłuży majówkę do dziewięciodniowego urlopu. Czas spędzimy w ruchu na rowerach lub kajakach albo na zwiedzaniu – wynika z ankiety Nocowanie.pl przeprowadzonej wśród tysiąca turystów.

To może być naprawdę długa majówka. Dzięki korzystnemu układowi kalendarza wystarczy wziąć jeden dzień wolnego w pracy, żeby wygospodarować czas na pięciodniowy wypoczynek, a kolejne dwa dni wolnego wydłużają majowy „weekend” do dziewięciodniowego urlopu. Jednak jak pokazują dane Nocowanie.pl – zebrane w ankiecie przeprowadzonej z udziałem tysiąca osób – większość planujących majówkę w kraju nie wykorzysta tej okazji od deski do deski.

Na pełne dziewięć dni planuje wyjechać zaledwie 6% respondentów, a na 5-7 dni – 17%. Najczęściej wyjedziemy na 3-4 dni – taki czas na wiosenny wyjazd wygospodarowało sobie 42% uczestników badania.

„Jedni na krócej inni na dłużej, jednak większość ankietowanych zamierza wyjechać. Brak takich planów zadeklarowało tylko 17% ankietowanych” – mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspert serwisu Nocowanie.pl.

„Ruch wzmocniły prognozy pogody, zapowiadające znaczne ocieplenie i poprawę aury” – wyjaśnia i dodaje, że w ciągu ostatnich dwóch tygodni liczba rezerwacji w najbardziej popularnych miejscowościach wzrosła o 70%.

Pixabay

Względem zeszłego roku jest ich już ponad dwukrotnie więcej. Gospodarze obiektów noclegowych mogą więc liczyć na znacznie lepsze wyniki niż rok temu. Szczególnie właściciele domków, pensjonatów i apartamentów, bo to właśnie te trzy typy obiektów są najchętniej wybierane w majówkę.

Zapytani o to, jakie udogodnienia są dla nich kluczowe przy wyborze noclegów turyści wskazywali na możliwość korzystania z aneksu kuchennego (58%) i darmowego parkingu (42%). Wyżywienie na miejscu jest szczególnie ważne dla 18% ankietowanych, udogodnienia dla dzieci dla 15%, a 12% respondentów szuka miejsca z grillem lub przestrzenią na ognisko.

Ponad połowa badanych (54%) za nocleg za osobę za noc chce zapłacić nie więcej niż 100 złotych. Wydatek w przedziale 100-200 złotych przewiduje 30%, a powyżej 300 złotych za osobę za noc planuje wydać 6% biorących udział w ankiecie.

Dokąd wyjedziemy? Najchętniej w góry – 40%. Tu najpopularniejsze są Zakopane, Karpacz czy Kudowa Zdrój. Nad morze wybiera się 31% ankietowanych – tu króluje Gdańsk i okolice, ale większego ruchu może się też spodziewać Zachodniopomorskie. Z kolei 12% zamierza wybrać się nad jezioro. Nie brakuje też miłośników wypadów typu city break – duże miasto wybiera 7% respondentów.

Pixabay

Majówka to dla nas czas aktywności. Wycieczki piesze, rowerowe czy kajakowe planuje 38% z nas, kolejne 36% zamierza zwiedzać zabytki, muzea i atrakcje turystyczne. Relaks na łonie natury: w parku, na plaży, w lesie to wizja udanej majówki dla 33% badanych. A czternastu na stu Polaków zamierza grillować.

„To prawda, że ci, którzy decyzję o wyjeździe zostawili na ostatnią chwilę będą mieli mniejszy wybór. Dostępność w naszym serwisie spadła już do 40%, ale wciąż można znaleźć nocleg w korzystnych cenach i dobrej jakości” – zapewnia Agnieszka Rzeszutek.

W tej chwili średnia cena za osobę za noc w Zakopanem wynosi 82 złote, nieco więcej w Karpaczu – 107 złotych czy Kudowie Zdrój – 110 złotych za osobodobę. Średnia cena w Gdańsku kształtuje się na poziomie 94 złotych.

Źródło informacji: Nocowanie.pl

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.04.2024, 09:56
Źródło informacji Nocowanie.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ