Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wszystkie strony internetowe wymienione w rankingu posiadają swoją pulę wiernych subskrybentek. Mimo to liczba odsłon każdej z witryn zmienia się z miesiąca na miesiąc. Świadczy to o obecności czytelniczek, które korzystają z portali nie z przyzwyczajenia, a przez świadomy wybór. Właśnie o tę publikę walczą największe magazyny dla kobiet. Ich potencjał stale się zwiększa, a znaczące zmiany w ilościach użytkowników uwidaczniają dynamikę całego procesu. Poniżej znajduje się lista dziesięciu najchętniej odwiedzanych magazynów internetowych w październiku 2022 roku.
10. Glamour.com - 11,2 mln odsłon miesięcznie
Glamour swój początek notuje na 1939 r. Niegdyś to amerykańskie pismo nosiło podtytuł „for the girl with the job” (tłum. dla dziewczyny z pracą). Obecnie porusza głównie tematy dotyczące mody i urody. Nie brakuje w nim także informacji o gwiazdach i kulturze. Strona internetowa odznacza się wysoką jakością i jest doskonale dostosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych, co wpływa na obecność Glamour.com w pierwszej dziesiątce rankingu.
9. Vanityfair.com - 13,1 mln odsłon miesięcznie
Vanity Fair jest amerykańskim czasopismem skupiającym się nie tylko na polityce czy kulturze, ale również na modzie i życiu gwiazd. Portal wyróżnia się świetnymi zdjęciami, wykonywanymi przez najlepszych paparazzi i fotografów na świecie. Uwagę czytelników przykuwają nie tylko wykonane przez nich zdjęcia, ale także tematy, które poruszane są w czasopiśmie. Redaktorzy tego magazynu cieszą się uznaniem wśród odbiorców, a celebryci otwierają się dla Vanity Fair i to zwykle tam dzielą się najbardziej intymnymi informacjami o swoim życiu. Z tego też względu 13 milionów wejść jest jak najbardziej uzasadnione.
8. Marieclaire.com - 13,3 mln odsłon miesięcznie
Marie Claire to kolejny z portali, który ma swoje początki w pierwszej połowie XX w. W tamtym czasie był tygodnikiem przełomowym w Anglii i we Francji. Obecnie wyróżnia się na tle pozostałych pozycji rankingu, gdyż równoważy modę i popkulturę z karierą oraz polityką. Strona Marieclaire.com w 2016 r. zyskała nowe oblicze - nadano jej nie tylko nowy wzór interfejsu, ale także kierunek, łącząc modę z feminizmem.
7. Refinery29.com - 14,3 mln odsłon miesięcznie
Popularne R29 to pierwsza pozycja młodzieżowa w rankingu. Żaden inny portal nie trafia do Generacji Z tak, jak Refinery29. Można powiedzieć, że założona w 2005 r. strona sama jest z tego pokolenia. Publikacje poruszają tematy gamingu, TikTokowych trendów, a także ważne kwestie społeczne. Jakby tego było mało, na stronie publikowane są również seriale. Nietypowy profil działalności tego magazynu przyczynia się do wysokiego wyniku odsłon, trafiając w niszową grupę docelową.
6. Vouge.com - 15,6 mln odsłon miesięcznie
Vouge powstał w XIX w. z przyświecającym mu wówczas mottem celebrowania ceremonialnej strony życia. Obecnie, już w formie zdigitalizowanej, Vouge jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych portali na świecie. Podczas gdy forma papierowa w dużej części skupia się na modzie, internetowa wersja Vouge jest bardziej wszechstronna. Przeglądanie portalu utwierdza w przekonaniu, że stuletnia dewiza nadal przyświeca autorom portalu.
5. Instyle.com - 15,8 mln odsłon miesięcznie
InStyle na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się z tłumu innych portali kobiecych. Jak więc udało mu się w październiku tego roku osiągnąć prawie 16 milionów odsłon? Tajemnica może tkwić w starannie dobieranych treściach. W przeciwieństwie do ekskluzywnego Vouge'a, InStyle kieruje się maksymą „Everybody's in”, która definiuje inkluzywność. Redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby treści nie zawierały przeinaczeń.
4. Harpersbazaar.com - 22,4 mln odsłon miesięcznie
Wersja papierowa Harper's Bazaar to pierwsze w historii czasopismo modowe w USA. Jego premiera datowana jest na 1867 r. Idee ówczesnych fotografów pozwoliły modelkom na pozowanie poza studiem. Od ponad 100 lat konkuruje z Vouge'iem, skutecznie odbierając mu publikę. Artykuły publikowane na Harpersbazaar.com to wysokiej jakości teksty na tematy modowe i społeczne, które nie mają szokować, a dostarczać informacji. Kobiety doceniają ten dziennikarski kunszt, co pozwoliło portalowi na przekroczenie 22 mln odsłon miesięcznie.
3. Womenshealthmag.com - 35,9 mln odsłon miesięcznie
Zdrowie, seks i fitness. Women's Health nie udaje portalu zainteresowanego kulturą i polityką, a czytelniczki wchodzące na stronę dokładnie wiedzą, czego się spodziewać. Lifestylowy poradnik jest tworzony z myślą o nowoczesnych i aktywnych kobietach, które potrafią o siebie zadbać. Treści trafiły na podatny grunt i pozwoliły Womenshealthmag.com uzyskać w październiku niespełna 36 milionów wejść na stronę.
2. Elle.com - 54,3 mln odsłon miesięcznie
54 miliony wejść w ciągu miesiąca to liczba wręcz niewyobrażalna. Co zachwyciło kobiety na tym portalu? Elle znaczy po prostu „ona” i pozostając wierną tej prostocie, strona internetowa ma klasyczny interfejs. Obecnie publikowane są na niej głównie tematy modowe, kulturowe i urodowe, a na polskiej wersji strony można znaleźć również takie dodatki jak sennik czy horoskop. W tę lekką tematykę delikatnie wplatane są treści społeczno-polityczne. Mimo jednoznacznego profilu odbiorcy ok. 20% czytelników to mężczyźni. Od 2023 r. na stronach Elle nie będą publikowane zdjęcia naturalnych futer, a marka już teraz duży nacisk kładzie na starannie dobrane treści, co zyskuje pochwały czytelniczek.
1. Cosmopolitan.com - 60,5 mln odsłon miesięcznie
Pierwsze miejsce wśród najbardziej popularnych portali dla kobiet uzyskało tzw. Cosmo. Czy zasłużenie i co je wyróżnia? Cosmopolitan prowadzi największą liczbę konkursów i kampanii spośród wszystkich wymienionych stron. Kiedyś był to papierowy magazyn dla całej rodziny. Obecnie jest portalem dla kobiet, który z jednej strony oskarżany jest o dużą ilość seksualnych podtekstów, a z drugiej - chwalony za otwartość i niebanalność. 60,5 miliona wyświetleń nie wzięło się znikąd. Swoją popularność w XXI wieku Cosmo zawdzięcza prężnym działaniom marketingowym w niekonwencjonalnych mediach, takich jak Snapchat czy TikTok. Redakcja określa portal jako „szczery do bólu, nieustraszenie autentyczny i cholernie zabawny”.
Światowe magazyny dla kobiet w Polsce
A jak to wygląda na polskim rynku? Połowa z wymienionych w rankingu tytułów posiada swoje polskojęzyczne wersje, a niektóre pojawiają się również w wersji papierowej. Jednym z wielu polskich serwisów kobiecych, które powstały z przekształcenia magazynu drukowanego w wersję online, jest Magazynkobiet.pl, który w formie papierowej ukazywał się pod nazwą Mademoiselle. Przykłady można powielać, lecz nie ulega wątpliwości, że nawet w Polsce najchętniej czytane serwisy dla kobiet były niegdyś czasopismami.
Podsumowanie
Obecność magazynu Cosmopolitan na pierwszym miejscu zestawienia nie jest nowością - portal charakteryzuje się ugruntowaną pozycją w rankingach odsłon. Nowością jest jednak obecność w pierwszej dziesiątce młodzieżowego magazynu, pokazująca zmieniające się obecnie trendy i wskazującą kierunek, w którym mogą iść współczesne portale dla kobiet. Statystyki te pokazują jak ważna jest rola social mediów podczas zwiększania grupy docelowej odbiorców.
Z rankingu wynika, że spośród najpopularniejszych portali tylko pierwsza trójka ma stabilne pozycje. Oznacza to, że walka światowych magazynów o swoje miejsce w pierwszej dziesiątce ciągle trwa i wymaga od działów marketingu coraz śmielszych zagrywek. Obserwacja poczynań największych serwisów może być bardzo interesująca. Statystyki wskazują na możliwe w nadchodzących tygodniach wykluczenie portalu Glamour z pierwszej dziesiątki na rzecz portalu Allure.
Źródło: YOU’RE WELCOME
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji.
KONTAKT:
e-mail: publikacje@yourewelcome.pl
Źródło informacji: SimilarWeb
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.11.2022, 16:44 |
Źródło informacji | SimilarWeb |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Image
Te nietypowe znaleziska z lumpeksów zaskoczyły wszystkich
Branża tekstylna stoi w obliczu poważnych wyzwań środowiskowych. Szacuje się, że co roku produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży, z czego ogromna część nigdy nie trafia do konsumentów lub jest noszona tylko kilka razy [1]. W ten sposób 92 miliony ton ubrań trafia każdego roku na wysypiska, tworząc toksyczne hałdy na pustyniach czy terenach wiejskich, przyczyniając się do rozwoju zjawiska zwanego „fast fashion”. To ilość, która mogłaby wypełnić… 1,5 miliona ciężarówek.- 14.11.2024, 08:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Semcore Sp. z o.o.