Newsletter

Małgorzata Rothert nową szefową Rady Rzeczników Konsumentów przy UOKiK

03.06.2016, 14:08aktualizacja: 03.06.2016, 14:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Małgorzata Rothert, miejski rzecznik konsumentów w Warszawie, została nową przewodniczącą Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów, działającej przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - podał w piątek Urząd.

Wybory nowych władz KRRK odbyły się podczas jej pierwszego tegorocznego posiedzenia. Oprócz przewodniczącej członkowie Rady wybrali także: Longinę Kaczmarek, miejskiego rzecznika konsumentów w Szczecinie, na zastępcę przewodniczącego i Adriannę Peć, miejskiego rzecznika konsumentów w Sosnowcu, na sekretarza.

Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie reprezentował m.in. grupy konsumentów zdecydowanych dochodzić roszczeń w postępowaniu grupowym dotyczącym ważności umów kredytów hipotecznych udzielanych przez mBank S.A. osobom fizycznym waloryzowanych kursem CHF.

"W obliczu nowych zjawisk na rynku konsumenci coraz bardziej potrzebują wsparcia w indywidualnym dochodzeniu swoich praw. Dlatego liczymy na to, że Rada będzie aktywizować rzeczników konsumentów na terenie całego kraju" – powiedziała wiceprezes UOKiK Dorota Karczewska podczas spotkania z rzecznikami konsumentów, na którym wybrano nowe władze Rady.

Krajowa Rada Rzeczników Konsumentów składa się z dziewięciu powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów powoływanych przez Prezesa UOKiK. Do jej głównych zadań należy prezentowanie opinii w zakresie zmian legislacyjnych i polityki ochrony najsłabszych uczestników rynku.

Rzecznicy konsumentów podlegają starostom powiatowym i prezydentom miast na prawach powiatu. Ich głównym zadaniem jest udzielanie bezpłatnej pomocy prawnej konsumentom w formie poradnictwa, mediacji oraz występowanie przed sądami.(PAP)

mww/ par/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.06.2016, 14:08
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ