Newsletter

MF: rekordowa sprzedaż obligacji oszczędnościowych w zeszłym roku - 12,7 mld zł

14.01.2019, 20:59aktualizacja: 14.01.2019, 20:59

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W ub. roku sprzedano obligacje oszczędnościowe za rekordową kwotę 12,7 mld zł, w grudniu za ponad 1 mld zł - wynika z poniedziałkowej informacji Min. Finansów. Na marzec br. resort zapowiada losowanie premii związanych z obligacjami "premiowymi".

"W 2018 roku Skarb Państwa sprzedał obligacje oszczędnościowe o łącznej wartości 12,7 mld zł. To rekordowy wynik - najlepszy na przestrzeni ostatniej dekady" - poinformowało MF w komunikacie. Sprzedaż w 2018 r. była wyższa od rekordowego 2017 r. o ponad 85 proc. Nabywcy docenili obligacje skarbowe przeznaczając średnio w miesiącu na ich zakup ponad 1 mld zł. Według MF ten wynik potwierdza rosnącą popularność tej formy oszczędzania.

Zgodnie z informacją MF dużym zainteresowaniem w 2018 r. cieszyły się obligacje o najkrótszym terminie zapadalności - 3-miesięczne, przeznaczone dla osób skłonnych angażować swój kapitał na bardzo krótki okres. Na ich zakup klienci przeznaczyli blisko 4,2 mld zł (33 proc. udział w strukturze sprzedaży). Kolejne pod względem popularności (28 proc. udział w strukturze sprzedaży) były obligacje 2-letnie, które podobnie do obligacji 3-miesięcznych mają stałą, z góry określoną, stopę zwrotu.

Wzrost sprzedaży odnotowano także w przypadku obligacji indeksowanych inflacją 4- i 10-letnich. Na zakup tego typu instrumentów nabywcy obligacji oszczędnościowych przeznaczyli 4,4 mld zł (34 proc. udział w strukturze sprzedaży).

Wysoka sprzedaż tych instrumentów miała wpływ na wielkość puli nagród. Do rozlosowania 20 marca 2019 r. będzie 41 tys. 107 premii o wartości prawie 1,5 mln zł - dodał wiceminister. (PAP)

autor: Marcin Musiał

mmu/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.01.2019, 20:59
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ