Newsletter

MF: w listopadzie br. sprzedano obligacje oszczędnościowe za 1 mld 692 mln zł

18.12.2019, 10:29aktualizacja: 18.12.2019, 10:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W listopadzie sprzedano obligacje oszczędnościowe o łącznej wartości 1 mld 692 mln zł, wobec 1 mld 972 mln zł w październiku tego roku i 1 mld 190 mln w listopadzie roku ubiegłego - poinformowało w środę Ministerstwo Finansów.

"Listopad był kolejnym miesiącem wysokiego zainteresowania obligacjami oszczędnościowymi. Sprzedaż osiągnęła wartość blisko 1,7 mld zł i była o ponad 40 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Podobnie jak w poprzednich miesiącach, w listopadzie nabywcy najchętniej wybierali obligacje 4-letnie przeznaczając na ich zakup kwotę ponad 700 mln zł. Kolejne pod względem popularności były obligacje 3-miesięczne i 2-letnie" – powiedział cytowany w komunikacie wiceminister finansów Piotr Nowak.

Resort poinformował, że największą popularnością cieszyły się obligacje 4-letnie. Nabywcy indywidualni przeznaczyli na ich zakup kwotę 721,9 mln zł (43 proc. udział w strukturze sprzedaży). Zainteresowaniem cieszyły się również obligacje 3-miesięczne (28 proc.) i 2-letnie (18 proc.). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (10 proc.) oraz 3-letnie (1 proc.).

Według resortu finansów na zakup obligacji rodzinnych dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500+ przeznaczono 13,2 mln zł. Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500+, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci. Beneficjenci programu mogą nabywać ten rodzaj obligacji do wysokości kwoty przyznanego świadczenia wychowawczego. Obligacje rodzinne są dostępne w ciągłej sprzedaży, zatem ich zakupu można dokonać w dowolnym momencie. (PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ mmu/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.12.2019, 10:29
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ