Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Listopad był kolejnym miesiącem wysokiego zainteresowania obligacjami oszczędnościowymi. Sprzedaż osiągnęła wartość blisko 1,7 mld zł i była o ponad 40 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Podobnie jak w poprzednich miesiącach, w listopadzie nabywcy najchętniej wybierali obligacje 4-letnie przeznaczając na ich zakup kwotę ponad 700 mln zł. Kolejne pod względem popularności były obligacje 3-miesięczne i 2-letnie" – powiedział cytowany w komunikacie wiceminister finansów Piotr Nowak.
Resort poinformował, że największą popularnością cieszyły się obligacje 4-letnie. Nabywcy indywidualni przeznaczyli na ich zakup kwotę 721,9 mln zł (43 proc. udział w strukturze sprzedaży). Zainteresowaniem cieszyły się również obligacje 3-miesięczne (28 proc.) i 2-letnie (18 proc.). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (10 proc.) oraz 3-letnie (1 proc.).
Według resortu finansów na zakup obligacji rodzinnych dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500+ przeznaczono 13,2 mln zł. Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500+, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci. Beneficjenci programu mogą nabywać ten rodzaj obligacji do wysokości kwoty przyznanego świadczenia wychowawczego. Obligacje rodzinne są dostępne w ciągłej sprzedaży, zatem ich zakupu można dokonać w dowolnym momencie. (PAP)
autor: Łukasz Pawłowski
pif/ mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.12.2019, 10:29 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |