Newsletter

Miasto Kraków ma nowe logo

06.03.2017, 15:07aktualizacja: 06.03.2017, 15:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Znak przypomina poprzedni symbol, ale zamiast koloru pomarańczowego, pojawia się na nim niebieski, a centralna część jest pusta (poprzednio zajmował ją napis "CRACOVIA"). Nowy logotyp miasto zaprezentowało dziennikarzom w poniedziałek.

Przedstawiciele miasta podkreślili, że logo jest pierwszym elementem nowego systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nowy system powinien być wdrożony do końca roku i ma służyć sprawniejszej komunikacji administracji miejskiej z krakowianami i turystami.

Logo w znacznej części przypomina poprzednie, które obowiązywało przez ostatnie 20 lat. Znak również przedstawia zarys Rynku Głównego oraz otaczających go ulic i zabudowań. Jednak napis, zajmujący wcześniej środkową część logotypu, został przesunięty poza prawą krawędź zarysu Rynku. Został także spolszczony i zamiast "CRACOVIA" widzimy "Kraków". Linie ulic i zabudowań Krakowa nie są lekko postrzępione, jak poprzednio, a idealnie gładkie.

"Nowy znak graficzny bazuje na poprzednim i jest połączeniem tradycji, tak ważnej w Krakowie, oraz nowoczesności - wyrazem tego jest choćby gładka kreska. Nowy znak jest czytelny, funkcjonalny, oddaje ambicję marki" - powiedziała Elżbieta Kantor z wydziału promocji i turystyki w magistracie. Nowy znak ma być także czytelny na aplikacjach mobilnych.

Dorota Kozak, autorka nowego logotypu, szczególną uwagę zwróciła na barwę znaku. Kolor niebieski - mówiła - jest silnie związany ze stolicą Małopolski. Od XVI w. używano go na oznakowanie rogatek miasta i był uznawany za kolor pracowników miejskich. W XVIII w. znalazł się w herbie miasta Krakowa - wtedy w herbie pojawił się orzeł na niebieskim tle. W herbie kolor niebieski jest do dzisiaj. "Niebieski symbolizuje też wolność, kreację i nowoczesność - zmianę" - zwróciła uwagę Kozak. (PAP)

bko/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.03.2017, 15:07
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ