Newsletter

Mimo skandalu Volkswagen notuje wzrost sprzedaży w 2016 r.

11.01.2017, 12:09aktualizacja: 11.01.2017, 12:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Skandal dotyczący fałszowania pomiarów toksyczności spalin w samochodach z silnikami Diesla nie wpłynął negatywnie na wyniki sprzedaży Volkswagena. Koncern poinformował, że w 2016 r. sprzedał na świecie o 3,8 proc. więcej samochodów niż w 2015 r.

Niemiecki producent w komunikacie podał, że w ubiegłym roku sprzedał globalnie 10,3 mln pojazdów. Podkreśla, że w samym tylko grudniu 2016 r. dostarczył do klientów ponad 933 tys. aut - co stanowi wzrost sprzedaży o 11,8 proc.

Agencja Associated Press sugeruje, że dzięki tym wynikom niemiecka firma może wyprzedzić Toyotę w rywalizacji o najlepszy wynik sprzedaży na świecie.

"2016 rok był dla nas trudny. Prowadziliśmy działania służące rozwiązaniu kryzysu związanego z silnikami Diesla, a równocześnie wprowadzając nową strategię +Together - Strategy 2025+ rozpoczęliśmy proces fundamentalnych zmian, by przygotować koncern na wyzwania, jakie niesie przyszłość. Mimo to udało się nam w tych trudnych warunkach ustabilizować działalność operacyjną – w ubiegłym roku dostarczyliśmy naszym klientom ponad 10 milionów samochodów” - mówił prezes koncernu VW Matthias Mueller.

Jak podano w komunikacie w Europie w 2016 roku marki należące do koncernu sprzedały 4,2 mln samochodów, co stanowiło wzrost o 4 proc. W Ameryce Północnej dostarczono klientom prawie 940 tys. aut, osiągając wzrost o 0,8 proc. W samych Stanach Zjednoczonych sprzedaż była większa o ponad 16 proc.

Na obszarze Azji i Pacyfiku niemiecki koncern sprzedał 4,3 mln nowych samochodów, z czego 4 mln w samych Chinach. (PAP)

lm/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.01.2017, 12:09
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ