Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ubiegłym roku usługa PFR została uruchomiona 16 marca, a do 23 marca podatnicy wysłali za jej pośrednictwem ponad 16 tys. deklaracji (w ciągu całego ubiegłego roku w ten sposób złożono ponad 102 tys. zeznań). Tymczasem od chwili uruchomienia PFR w tym roku, co nastąpiło 18 marca, do 23 marca podatnicy wysłali za pośrednictwem systemu PFR niemal dwa razy mniej deklaracji - ok. 8,6 tys.
"W tym roku układ kalendarza sprawił, że start usługi wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego (Pre-Filled Tax Return - PFR) zbiegł się w czasie z przygotowaniami do Świąt Wielkanocnych, a ten okres raczej nie sprzyja myśleniu o rozliczaniu się z fiskusem. Spodziewamy się, że duże zainteresowanie usługą pojawi się po świętach" - poinformował PAP rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów Waldemar Grzegorczyk.
"Skorzystanie ze wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego znacznie przyspiesza złożenie deklaracji, gdyż system już sam automatycznie wypełnia wiele rubryk" - zachęca rzecznik.
Grzegorczyk wskazał, że w tym roku usługa PFR została rozszerzona o druk PIT 38, który jest przeznaczony dla osób rozliczających przychody z kapitałów pieniężnych. Po raz pierwszy obejmuje także informacje z organów rentowych, co sprawia, że mogą z niej skorzystać również emeryci i renciści.
Większe niż w latach ubiegłych jest natomiast zainteresowanie podatników rozliczeniem PIT-ów za pomocą systemu e-Deklaracje. O ile do 23 marca w 2014 r. w ten sposób wysłano ok. 2,8 mln zeznań, w zeszłym roku było to nieco ponad 4 mln, natomiast w analogiczym okresie tego roku fiskus przyjął już ponad 4,8 mln zł.(PAP)
mmu/par
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.03.2016, 12:16 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |