Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Bardzo mocno będziemy działać na rzecz wizerunku polskiej żywności, jej wysokiej jakości" - podkreślił minister na konferencji prasowej podsumowującej działania resortu w ubiegłym roku i omawiającej tegoroczne plany.
Zaznaczył, że bardzo "przeżył" raport NIK pokazujący jak polska żywność jest psuta pod pozorem jej poprawiania poprzez różnego rodzaju dodatki np. wydłużające jej termin do spożycia czy poprawiające kolor. Tymczasem promocja polskiej żywności ma być oparta na tym, że jest ona wysokiej jakości - regionalna, tradycyjna czy ekologiczna tj. taka, która nie wymaga stosowania dodatków, ale poprzez sposób jest przetworzenia jest żywnością, która buduje zdrowie konsumentów.
"Będziemy starać się zrobić wszystko co jest możliwe, by tę żywność naturalną promować jako znak polskiego rolnictwa" - powiedział Ardanowski.
Jak mówił m.in. promocją żywności będą zajmowali się radcowie rolni, którzy trafią do polskich placówek dyplomatycznych.
Zaznaczył, że rozszerzone zostanie znakowanie żywności, tak by była ona rozpoznawalna. Flaga na opakowaniu będzie wskazywała z jakiego kraju pochodzi żywność. W pierwszej kolejności zostaną oznakowane ziemniaki, tak by jeszcze przed pojawieniem się młodych ziemniaków można było oznaczyć je, wyraźnie wskazując, które są polskie. Dodał, że czeka na akceptację takiego działania przez KE, powinna ona być w styczniu-lutym.
Zdaniem ministra, oznakowanie zapobiegnie też fałszowaniu żywności, bo do niedawna był proceder przepakowywania zagranicznych produktów w polskie opakowania. (PAP)
autor: Anna Wysoczańska
awy/ lgs/ mick/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.01.2019, 15:55 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |