Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak podkreślił resort, instytucja rzecznika jest jednym z filarów Konstytucji Biznesu, ma on gwarantować jej prawidłowe wdrożenie.
Kandydaturę Abramowicza na Rzecznika MŚP zgłosiła minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. Wcześniej uzyskał on pozytywne opinie od czterech reprezentatywnych organizacji pracodawców: Związku Rzemiosła Polskiego, Konfederacji Lewiatan, Business Centre Club oraz Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.
"Adam Abramowicz ma wieloletnie doświadczenie w reprezentowaniu małych i średnich firm. Co ważne, przez wiele lat prowadził też własną działalność gospodarczą. Jestem przekonana, że jako Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców będzie realnym wsparciem dla polskich firm, zwłaszcza tych średnich i małych" - powiedziała, cytowana w komunikacie, Emilewicz.
Przypomniała, że małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią ponad 90 proc. firm w Polsce. "Do tej pory nie miały one dedykowanego rzecznika swoich interesów. Jednak podstawowym zadaniem rzecznika będzie wdrożenie Konstytucji Biznesu. Tak więc przed Adamem Abramowiczem wiele wyzwań i ogrom oczekiwań" – podkreśliła.
Resort podkreślił, że rzecznik - powołany na sześć lat - ma czuwać nad poszanowaniem zasady wolności działalności gospodarczej, bezstronności i równego traktowania oraz zasady uczciwej konkurencji. Będzie on mógł podejmować działania o charakterze systemowym dotyczące ogółu przedsiębiorców, takie jak żądanie wydania objaśnień prawnych do szczególnie skomplikowanych przepisów czy rozstrzygnięcia rozbieżności w orzecznictwie. (PAP)
autor: Aneta Oksiuta
aop/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.06.2018, 16:15 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |