Newsletter

MR: sklepy powinny promować płatności bezgotówkowe i udostępniać płyn odkażający

10.03.2020, 17:40aktualizacja: 10.03.2020, 17:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zachowanie bezpiecznej, ok. 1,5-metrowej odległości od rozmówcy, promowanie płatności bezgotówkowych, dostęp do płynu odkażającego, nienoszenie maseczek przez osoby zdrowe - takie zalecenia dla branży handlowej wydały resort rozwoju oraz GIS.

Ministerstwo Rozwoju oraz Główny Inspektor Sanitarny (GIS) zalecają, by w obiektach handlowych zachować bezpieczną odległość od rozmówcy (1-1,5 metra). Placówki handlowe powinny promować płatności bezgotówkowe oraz umieszczać dozowniki z płynem odkażającym w widocznych miejscach i regularnie je napełniać.

Pracownicy sklepów powinni regularnie i dokładne myć ręce wodą z mydłem lub dezynfekować je środkiem na bazie alkoholu (min. 60 proc.). Przedstawiciele placówek handlowych powinni także upewnić się, że klienci i pracownicy mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą; muszą też wywiesić w widocznym miejscu informacje, jak to robić skutecznie. Zaleca również, aby podczas wizyt w placówkach handlowych NIE dotykać dłońmi okolic twarzy zwłaszcza ust, nosa i oczu.

Nie zaleca się też noszenia maseczek ochronnych przez osoby zdrowe. "Maseczki powinny nosić osoby chore, osoby opiekujące się chorymi oraz personel medyczny pracujący z pacjentami podejrzewanymi o zakażenie koronawirusem" - wyjaśniono we wtorkowym komunikacie.

Resort przypomina, że podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką, a potem jak najszybciej wyrzucić ją do zamkniętego kosza i umyć ręce, używając mydła i wody, lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60 proc.). Powinno się też zwracać uwagę współpracownikom i klientom, aby nie kasłali i nie kichali w kierunku innych osób czy na produkty spożywcze. (PAP)

maja/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.03.2020, 17:40
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ