Newsletter

MRiRW: 100 ton żywności wydano pielgrzymom ŚDM w ramach akcji promocyjnej

03.08.2016, 13:19aktualizacja: 03.08.2016, 13:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

40 tys. butelek soków jabłkowych, 8 ton jabłek, 50 tys. opakowań kabanosów - w sumie 100 ton żywności wydano uczestnikom Światowych Dni Młodzieży w ramach promocji polskich produktów - podsumował resort rolnictwa akcję prowadzoną w Krakowie.

Podczas siedmiodniowej akcji promocyjnej do pielgrzymów trafiło ponadto 50 tysięcy opakowań pokrojonej w talarki marchewki, 50 tysięcy jogurtów truskawkowych, 50 tysięcy butelek wody mineralnej.

W ocenie ministerstwa "pielgrzymi odwiedzający Polskę byli zachwyceni wspaniałą polską żywnością, a także multimedialną prezentacją polskiego rolnictwa i polską gościnnością. Zapewniali, że z przyjemnością odwiedzą nasz kraj ponownie".

Akcja promocyjna została zorganizowana w Krakowie, u podnóża Wawelu w dniach 25 - 31 lipca br. Degustacja prowadzona była w ramach Pawilonu Polskiego. W czterech sferycznych namiotach prezentowano osiągnięcia polskiej gospodarki, nauki i kultury, a także polskiego rolnictwa. Propozycje Pawilonu skierowane były do młodzieży całego świata, tłumnie odwiedzającej w tych dniach stolicę małopolski.

W największym z namiotów miała miejsce interaktywna wystawa, na której prezentowano filmy, animacje oraz plansze, z których pielgrzymi mogli dowiedzieć się o polskich żywnościowych "hitach" eksportowych. Dla entuzjastów gotowania przygotowano ciekawe przepisy kulinarne na bazie polskich produktów, a przed pawilonem "posadzono" mini sad, zachęcający do chwili relaksu.

Kampania promocyjna dotycząca rolnictwa prowadzona była pod hasłem „Poland tastes good”. Celem kampanii było przedstawienie uczestnikom Światowych Dni Młodzieży najlepszych polskich produktów oraz promocja Polski na arenie międzynarodowej. Akcję prowadziło Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Agencją Rynku Rolnego. (PAP)

awy/ pb/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.08.2016, 13:19
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ