Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak czytamy w komunikacie spółki, w ponad 4 600 placówkach sieci własnej Poczty Polskiej zainstalowano blisko 8000 terminali POS. Partnerem wdrożenia było konsorcjum PKO BP i eService.
"Udostępnienie wygodnej bezgotówkowej formy płatności dostępnej w całej własnej sieci placówek to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług Poczty" - mówił, cytowany w komunikacie, prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski. Dodał, że dzięki podpisanemu ostatnio porozumieniu z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, spółka ma szansę stać się "jednym z filarów nowoczesnej e-administracji".
Klienci Poczty Polskiej bez limitów kwotowych i dodatkowych kosztów mogą płacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe - opłaty za rachunki, np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe. "Udostępnienie płatności bezgotówkowych to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę oraz ułatwienie i przyspieszenie obsługi, co będzie szczególnie istotne w okresie przedświątecznego wzmożonego ruchu zakupowego" - podkreślono w komunikacie.
Terminale zapewniają także możliwość świadczenia dodatkowych usług, m.in. doładowania telefonów komórkowych, wypłaty gotówki. "W najbliższym czasie Poczta w swoich placówkach zaoferuje również możliwość dokonywania płatności mobilnych BLIK. Kolejny krokiem będzie uruchomienie dla klientów rynku e-commerce płatności kartami bezpośrednio u kuriera" - poinformowano w komunikacie.
Poczta Polska podkreśla, że uruchomienie płatności kartami wpisuje się w rządowy program rozwoju cyfrowej i bezgotówkowej gospodarki. (PAP)
kfk/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.11.2016, 13:27 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |