Newsletter

Na świecie sprzedaje się mniej komputerów i urządzeń mobilnych

10.10.2016, 19:30aktualizacja: 10.10.2016, 19:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

2016 r. będzie drugim z rzędu, w którym na rynek trafi mniejsza liczba urządzeń komputerowych - laptopów, tabletów, smartfonów. Trend ten spowodowany jest mniejszym popytem w branży technologicznej - informuje firma analityczno-badawcza Gartner.

Analitycy firmy szacują, że w skali globalnej liczba sprzedanych urządzeń spadnie o 3 proc. W ubiegłym roku odnotowano zmniejszenie sprzedaży o 0,75 proc. Największym zainteresowaniem będą nadal cieszyć się smartfony (na rynek ma trafić blisko 2 mld telefonów komórkowych, w tym ok. 1,5 mld smartfonów), liczba tradycyjnych urządzeń PC - komputerów biurkowych, laptopów - ma oscylować wokół 484 mln sprzedanych sztuk.

"W najbliższej przyszłości nie możemy spodziewać się szybkiego odbicia na rynku technologii. Stagnacja może potrwać nawet pięć lat. Obecnie jedynymi kategoriami produktowymi, które notują zauważalny wzrost popytu jest segment ultramobilnych laptopów klasy premium oraz prostych telefonów komórkowych" - komentuje Ranjit Atwal, dyrektor działu badań w firmie Gartner.

"Ultramobilne laptopy stają się coraz bardziej dostępne, korzystają także z potencjału coraz bardziej wydajnych komponentów i dedykowanych funkcji systemu Windows 10" - dodaje analityk. W 2016 r. na rynek ma trafić 49 mln tego typu urządzeń, do których oprócz komputerów x86 z Windows zaliczono także komputery Apple (MacBook Air i MacBook).

Branża tradycyjnych komputerów PC i laptopów zanotuje w tym roku spadek na poziomie 8 proc. (na rynek trafi 216 mln urządzeń wobec 244 mln w 2015 r.). Sytuacja ta jest konsekwencją zarówno wydłużenia cyklu użytkowania posiadanych już urządzeń, jak i wahań kursów najważniejszych walut, które wpływają na podniesienie cen urządzeń oraz komponentów. (PAP)

/łum je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.10.2016, 19:30
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ