Newsletter

Na Węgrzech promocja artykułów spożywczych z metką "made in Poland"

17.10.2017, 11:38aktualizacja: 17.10.2017, 11:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Do 22 października w Budapeszcie trwa promocja produktów spożywczych z metką "made in Poland". Klienci największej węgierskiej sieci handlowej mogą kupić m.in. wędliny, napoje czy sery polskich producentów - poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

Jak wskazano, kampanię "Polskie Dni" (czyli "Lengyel napok") na Węgrzech, która cieszy się sporym zainteresowaniem węgierskich konsumentów, zorganizowało Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Budapeszcie.

Największą popularnością wśród Węgrów cieszą się polskie słodycze, dżemy, wafle ryżowe i soki – wyliczył, cytowany w komunikacie, Marcin Karaskiewicz szef budapeszteńskiego biura PAIH.

Według PAIH "Polskie Dni" organizowane są w supermarketach CBA Prima po raz pierwszy. W projekcie uczestniczy pięć sklepów tej sieci, zlokalizowanych w stolicy Węgier. "Węgierskim konsumentom dajemy do spróbowania aż sto polskich przysmaków, które mogą kupić w trakcie kampanii" – wyjaśnił Karaskiewicz.

W Budapeszcie, jak zaznaczyła PAIH, swoje marki prezentują firmy o wieloletniej tradycji, jak: Herbapol, który nad Dunajem promuje swoje dżemy i soki; OSM Piątnica, oferująca twarogi, jogurty, mleko i sery czy Kupiec, z ofertą wafli ryżowych i kukurydzianych. Ale wśród polskich producentów są też "młodsze firmy": AGI (producent smalcu gęsiego i kaczego), Dobrowolscy (wędliny), P.W. "MAT" (producent słodyczy), Milko (sery żółte, masło), Marwit (napoje) czy Cruz Group (napoje).

Jak dodał szef budapeszteńskiego biura PAIH, w najbliższych dniach strona węgierska ma podjąć decyzję, które z promowanych podczas "Polskich Dni" produktów miałyby być wprowadzone do stałej oferty sklepów w Budapeszcie. (PAP)

maja/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.10.2017, 11:38
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ