Newsletter

Nauka i technologie

„To AI może pogodzić interesy mediów i Big Tech” Prof. Pinar Ozcan na konferencji PAP „Media Przyszłości”

27.11.2025, 10:38aktualizacja: 27.11.2025, 11:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Już 4 grudnia w Warszawie odbędzie się szósta edycja konferencji „Media Przyszłości”, organizowana przez Polską Agencję Prasową. Tegoroczną keynote speakerką będzie jedna z najbardziej wpływowych ekspertek świata technologii - prof. Pinar Ozcan z Uniwersytetu Oksfordzkiego, wyróżniona m.in. przez Thinkers50 oraz prestiżowy ranking Poets&Quants „40 Best Business School Professors Under 40”.

Nie czekaj, zarejestruj się już dziś! Masz czas do 1 grudnia.

Najważniejszy głos w debacie o przyszłości mediów

Prof. Ozcan - doradzająca Bankowi Anglii i Światowemu Forum Ekonomicznemu - w rozmowie z PAP podkreśla, że media nie powinny walczyć z AI, lecz świadomie z niej korzystać.

„Tradycyjne media nie mogą iść na konfrontację ze sztuczną inteligencją, bo tę batalię z pewnością przegrają, ale powinny raczej wykorzystać jej potencjał do swojego rozwoju” - przekonuje prof. Ozcan w rozmowie z PAP.

Zdaniem ekspertki, zaakceptowane przez redakcje AI oznacza również konieczność wypracowania porozumienia i zasad rynkowej symbiozy z jej dostawcami.

„Tak się składa, że są to wielkie firmy technologiczne, czyli podmioty rywalizujące z mediami o uwagę milionów odbiorców. Obie strony mają jednak sobie coś do zaoferowania. Na przykład branży big tech ewidentnie brakuje legitymizacji. Owszem, wszyscy korzystamy z Instagrama, Facebooka czy TikToka, ale niekoniecznie uważamy, że najlepiej dbają one o nasze najlepsze interesy lub dostarczają nam wiarygodne informacje” - ocenia gość specjalny konferencji „Media Przyszłości”.

Wyzwanie jest tym poważniejsze, że zjawisko „dezinformacji” nie ogranicza się dziś do celowych, zaplanowanych działań konkretnych państw, ale napędza się samoistnie - przede wszystkim poprzez zmianę nawyków użytkowników internetu.

Ekspertka zwraca też uwagę na konieczność redefinicji roli mediów wobec nowych zachowań odbiorców:

„Pokolenie Z często pomija treść i od razu przechodzi do komentarzy. To ostatni dzwonek, by media przemyślały sposób docierania do młodych odbiorców”.

Najważniejsze panele i warsztaty

W programie m.in.:

- Keynote Speech prof. Pinar Ozcan

- Panel 1: Media przyszłości - zarządzanie mediami i modele biznesowe w erze technologicznego przełomu - m.in. Ringier Axel Springer, Wyborcza i SGH

- Panel 2: Newsroom przyszłości - technologie, kompetencje i odpowiedzialność w erze AI - m.in. RASP,  Dziennik Gazeta Prawna, Polsat/Interia, Bankier.pl

- Panel 3: Polityka informacyjna w czasach infodemii - jak instytucje i media budują zaufanie społeczne - m.in. PKP SA, Business Insider Polska, PZU SA, Departament Komunikacji, MAP

Warsztaty Google - SynthID, NotebookLM, Gemini, Pinpoint, najnowsze narzędzia AI dla redakcji.

Pełna agenda i formularz rejestracyjny dostępne na stronie: mediaprzyszlosci.pap.pl

Dlaczego warto wziąć udział?

- Jedyna w Polsce konferencja łącząca liderów mediów, technologii i instytucji.

- Wystąpienie światowej klasy ekspertki z Oxfordu - prof. Pinar Ozcan.

- Konkretne narzędzia i przykłady wykorzystania AI w newsroomach.

- Dostęp do praktycznych warsztatów. 

Konferencja „Media Przyszłości”
4 grudnia 2025 r.
The Tides, ul. Wioślarska 8, Warszawa
Start rejestracji: 09:00
Rejestracja do 1 grudnia!

Kontakt pod adresem e-mail: konferencja@pap.pl 

Przyszłość zaczyna się teraz!

Źródło informacji: PAP

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 27.11.2025, 10:38
Źródło informacji Polska Agencja Prasowa
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ