Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Anonimowość w Internecie, choć tylko pozorna, nadal sprawia że dyskurs publiczny w polskiej sieci utrzymuje się na bardzo niskim poziomie. Agresja słowna stale narasta i zdaje się, że brakuje sposobu na skuteczną walkę z tym zjawiskiem.
Projekt Hejtometr.pl został powołany do życia, by móc je profesjonalnie monitorować i analizować. Wierzymy, że współpracujący z nami analitycy i stale powiększające się grono wolontariuszy, pomogą nam efektywnie zbadać poziom hejtu w polskim Internecie.
Jak to działa?
W każdym miesiącu poddajemy analizie komentarze zamieszczone pod pięćdziesięcioma artykułami opublikowanymi w czołowych polskich serwisach. Każdy z nich zostaje zaklasyfikowany do jednej z trzech kategorii:
- 1 - opina negatywna merytoryczna, tzw. konstruktywna krytyka;
- 2 - opinia negatywna nie merytoryczna, tzw. hejt;
- 3 - opinia zgłaszana do administratora forum, ze względu na niezgodność z regulaminem, tzw. super hejt.
Dane te zostają wprowadzone do Hejtometr.pl, który wskaże procentowy udział opinii z kategorii 2 i 3 we wszystkich wypowiedziach, jeżeli:
- stanowią one mniej niż 30%, wówczas serwis zostaje uznany za taki, gdzie uczestnicy dyskusji tolerują się,
- jest ich od 30 do 60%, komentujący nie lubią się,
- ponad 60%, forum zostaje uznane za takie, gdzie rozmówcy nienawidzą się.
Wszystkie informację znajdują się na stronie hejtometr.pl
Jeżeli Ciebie również niepokoi narastające zjawisko hejtowania w sieci - odezwij się michal@apostolowieopinii.com i dołącz do grupy wolontariuszy, pracujących z nami nad tym, jedynym w Polsce, tego typu projektem.
Wszystkim, mającym ochotę zhejtować ten projekt, ułatwiamy zadanie. Na stronie hejtometr.pl znajdziecie świeżą dawkę hejtów. Wystarczy, że je skopiujecie i udostępnicie. Udanej zabawy.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.08.2014, 11:07 |
Źródło informacji | Sliced Onion Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |