Newsletter

Nauka i technologie

MC: GOV.pl – tutaj spotykają się miliony (komunikat)

11.01.2021, 16:45aktualizacja: 11.01.2021, 16:46

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MC informuje:

W 2020 r. zdecydowana większość Polaków odwiedziła nasz portal GOV.pl. Jeśli jeszcze Was tam nie było, chętnie Was oprowadzimy. Zaczynamy?

GOV.pl to nie kolejna „zwykła” strona internetowa. To portal, w ramach którego funkcjonuje już niemal 900 witryn, w tym najważniejszych w kraju instytucji (niebawem witryn będzie jeszcze więcej!). To także portale informacyjne, takie jak gov.pl/koronawirus czy gov.pl/szczepimysie. To też miejsce, w którym znajdziecie wszystkie dostępne e-usługi, czyli sprawy urzędowe, które można załatwić online.

W ubiegłym roku liczba użytkowników GOV.pl wzrosła ponad czterokrotnie.

Miliony użytkowników

Brytyjczycy mają gov.uk, Szwedzi – government.se, Holendrzy – gov.nl, Francuzi gouvernement.fr, a my Gov.pl.

- Portal powstał po to, by obywatele mieli łatwiejszy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach. Wystarczy znać jeden adres – GOV.pl – by znaleźć wszystko, czego potrzebujemy – mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. – Publikowane na GOV.pl informacje są prawdziwe i sprawdzone. Możemy mieć pewność, że pochodzą z godnego zaufania źródła – dodaje.

Serwisy powiązane z portalem mają spójną szatę graficzną. Tak, aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej. Chcemy, aby GOV.pl był dostępny dla wszystkich, dlatego system uwzględnienia potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Wszystkie strony są też zoptymalizowane zarówno dla komputerów jak i telefonów (responsywne). Dzięki czemu, niezależnie od urządzenia, na którym z nich korzystacie jakość i dostępność jest taka sama.

Tylko w marcu 2020 r. GOV.pl odwiedziło niemal 26 milionów unikalnych użytkowników. W kwietniu – prawie 20 milionów, a w październiku – 19 milionów. Dla porównania – przez cały 2019 r. z GOV.pl skorzystało niemal 27 milionów osób.

W sumie przez 12 miesięcy 2020 roku użytkownicy portalu wygenerowali niemal 295 milionów sesji i ponad 1,4 miliarda (!) odsłon. Sesja to wizyta na stronie internetowej, a odsłona to każde pojedyncze kliknięcie w opublikowany tam artykuł.

Brama do e-usług

- GOV.pl to także brama do załatwiania spraw urzędowych przez internet. To tam powinniśmy rozpoczynać naszą przygodę z e-administracją – mówi minister Marek Zagórski. – Na GOV.pl znajdziemy wszystkie dostępne e-usługi. Ich lista stale się powiększa – dodaje sekretarz stanu w KPRM.

Korzystanie z GOV.pl jest naprawdę proste i intuicyjne. Wszystkie e-usługi, po to by łatwiej je było znaleźć, pogrupowane są w kategorie. Takie jak np.: dokumenty i dane osobowe, edukacja, kierowcy i pojazdy, meldunek i wybory, nieruchomości i środowisko, podatki, praca i biznes, rodzina i małżeństwo, zaświadczenia i odpisy, czy zasiłki i pomoc finansowa. Przy każdej z e-usług znajdziecie napisany prostym językiem opis jak z niej korzystać.

Oczywiście można też skorzystać z wyszukiwarki, dzięki której szybko znajdziecie to, czego szukacie – nie tylko e-usługi, ale i informacje oraz wiadomości.

GOV.pl ma wiele interesujących zakamarków. Znajdziecie tam m.in. informacje jak szybko i sprawnie założyć profil zaufany, dzięki któremu potwierdzicie swoją tożsamość w internecie.

Mój GOV zamiast ePUAP

A jeśli już macie profil zaufany lub zaraz po tym jak go założycie, koniecznie zalogujcie się na konto Mój GOV. Znajdziecie je w prawym górnym rogu portalu GOV.pl.

Na Mój GOV można zalogować się od razu po wejściu na stronę GOV.pl lub w innym, dowolnym momencie - i bezpośrednio tam, czyli na Mój GOV, wyszukać interesujące nas e-usługi.

Na Mój GOV znajdziecie też skrzynkę odbiorczą, umożliwiającą łatwy dostęp do całej elektronicznej korespondencji z urzędami. To świetna sprawa! Dzięki niej nie musicie korzystać z systemu ePUAP!

Aby jeszcze bardziej ułatwić Wam korzystanie z naszego portalu - razem z Michałem Czerneckim, ambasadorem naszej kampanii „e-Polak potrafi!” przygotowaliśmy krótki instruktaż. Koniecznie go obejrzyjcie!

e-Polak potrafi! Michał Czernecki tłumaczy, jak korzystać z portalu GOV.pl – obejrzyj instruktaż.

Waszej uwadze polecamy też opublikowaną na GOV.pl i stale uzupełnianą bazę wiedzy. Znajdziecie tam materiały edukacyjne udostępniane bezpłatnie przez instytucje rządowe i administrację publiczną.

Aktualnie dostępne tematy to: społeczna odpowiedzialność administracji, dostępność cyfrowa i cyberbezpieczeństwo, czyli coś co polecamy Wam szczególnie!

Spotkajmy się na GOV.pl!

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Załączniki do komunikatów są dostępne za pośrednictwem nowej Platformy Serwisowej PAP: serwis.pap.com.pl. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy Prawo prasowe.

kom/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.01.2021, 16:45
Źródło informacji MC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ