Newsletter

Nauka i technologie

Niepokój konsumentów i problemy krajów w zakresie ograniczenia wykorzystania plastiku na świecie

14.12.2018, 13:07aktualizacja: 14.12.2018, 13:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Orb Media/Odpady plastikowe
Orb Media/Odpady plastikowe
Orb Media ocenia cztery aspekty problemu z plastikiem: odpady w morzu, mikroplastiki, chemikalia i odzysk.

WASZYNGTON, 14 grudnia 2018 r. /PRNewswire/ - Nowy raport i analiza danych Orb Media Inc. wykazuje, że konsumenci są bardzo zaniepokojeni wpływem plastiku na świat. Panuje powszechna dezorientacja co do obowiązków i opcji oraz roli rządów i przemysłu w ograniczaniu zanieczyszczenia plastikiem.

Najważniejsze element raportu

Zamienniki plastikowych toreb zwiększają poziom emisji dwutlenku węgla

Biodegradowalne torby plastikowe nie rozkładają się na wysypiskach czy w naturze i muszą być oddzielane i podgrzewane w kompleksach przemysłowych. Większość biodegradowalnych plastików wiąże się z takimi samymi problemami środowiskowymi i prowadzi do wyższych emisji dwutlenku węgla.

Badania wykazują, że produkcja i transport szklanych butelek zużywa niemal pięć razy więcej energii.

Produkcja toreb papierowych, która uważana jest przez wielu za bardziej ekologiczną opcję, prowadzi do większego zanieczyszczenia powietrza niż produkcja plastikowych toreb.

Nastawienie wpływa na zwyczaje recyklingu

Niedawne badania wykazują, że nastrój społeczności może wpłynąć na poziom recyklingu. Na jednym z amerykańskich uniwersytetów średnia waga odpadów oddanych do odzysku w kampusie była niemal o 50% wyższa po wygranym meczu koszykówki w porównaniu do przegranej lub remisu. W dni deszczowe całkowita waga odpadów do recyklingu w domach w jednej z dzielnic Londynu była o kilogram niższa na każdy milimetr opadów.

Mikroplastiki są wszędzie

Choć mniej widoczne w debatach na temat plastiku, problemy związane z zanieczyszczeniem pożywienia, powietrza, gleby i wody przez mikroplastiki – w tym dotyczące bezpieczeństwa chemicznych dodatków w plastikowych opakowaniach żywności – są coraz częściej poruszane.

Firma Orb Media z przyjemnością podjęła współpracę z członkami sieci Orb Media Network (OMN), grupą międzynarodowych, wpływowych mediów, które współpracują nad jednoczesnym publikowaniem historii prowadzących do umożliwienia globalnego dialogu na temat najważniejszych kwestii. Takie podejście pozwala na skupienie uwagi rządów, przemysłu, badaczy i społeczeństwa.

Do członków sieci OMN należą: Channels TV (Nigeria), Dhaka Tribune (Bangladesz), Folha de Sao Paolo (Brazylia), Tempo Media Group (Indonezja), The Hindu (Indie), YLE (Finlandia), CBC (Kanada), SVT (Szwecja), Die Zeit (Niemcy), BBC (Wielka Brytania), Cadena SER-Prisa (Hiszpania), El Comercio (Peru),  El Pai´s (Urugwaj), Mail & Guardian (RPA), El Tiempo (Kolumbia), La Nación (Argentyna), eNCA (RPA), South China Morning Post (Chiny), Louisville Public Media (USA).

Orb Media

Orb Media publikuje badania i raporty na temat kwestii istotnych dla miliardów osób na całym świecie. Łącząc prowadzenie badań, analizę danych i dziennikarstwo z miejsca akcji z zaangażowanymi czytelnikami, firma Orb Media przedstawia wierny, całościowy obraz świata opartego na współzależnościach.

https://orbmedia.org/stories/the-plastic-question/multimedia

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/797937/Orb_Media_Plastic_Debris.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/652865/Orb_Media_Logo.jpg

Źródło: Orb Media

KONTAKT:

Lara Kline

tel. 1-202-9058370

e-mail: lara@littletomato.co

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 14.12.2018, 13:07
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ