Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zespół KLAMP został nagrodzony za stworzenie „Systemu Zarządzania Odpadami (SZO)” dla miasta Chełm. W jednym miejscu łączy on dane pochodzące m.in. z Sanepidu, Urzędu Miasta oraz firm odbierających odpady.
„Platforma komunikacyjna (Discord) okazała się strzałem w dziesiątkę, kanały informacyjne, pomoc organizatorów, wsparcie mentorów. Wszystko to miało ogromne znaczenie w procesie wytwórczym oprogramowania MVP jakie dostarczyliśmy jako zespół” - powiedziała liderka zespołu KLAMP, Paulina Przychodzeń.
Kolejnemu wyzwaniu z zakresu opracowania generatora lokalnego biznesu w Stargardzie najlepiej sprostała ekipa o nazwie Rzeszów Smart Team. Owocem wysiłku programistów stała się strona internetowa „znani-lokalnie.pl” wraz z aplikacją mobilną, która promuje zakupy u lokalnych przedsiębiorców, wprowadza elementy grywalizacji i system lojalnościowy
„Chcieliśmy uzyskać platformę łatwą do wdrożenia i użytkowania, a zarazem pozwalającą lokalnym przedsiębiorcom konkurować z większymi podmiotami w sprzedaży online. Dodatkowym walorem jest w niej korzystanie z tożsamości zakupowej mieszkańców. Każdy z zespołów wpisywał się w te założenia” - zapewniał prezydent Stargardu, Rafał Zając.
Za stworzenie „Agregatora mobilności mieszkańców” dla wyzwania w zakresie mobilności w Świdniku - nagrodzono zespół AiRonmen. Przygotował on platformę integrującą informacje o mobilności mieszkańców z wielu źródeł danych (przykładowo kamer, Zarządu Transportu Miejskiego, Głównego Urzędu Statystycznego).
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów naszej pracy, a także doceniamy wysiłek organizatorów i miast. Bardzo cieszymy się z wygranej i nie możemy doczekać się uruchomienia naszego systemu w Świdniku” - powiedział Adam Radomski, lider zespołu AiRonmen.
Zespół GBX Soft otrzymał nagrodę za wyzwanie z zakresu energetycznej transformacji miast w Zduńskiej Woli. Zaproponował on narzędzie informatyczne „Stop Smog” pozwalające obliczyć i porównać koszty wymiany starego pieca na nowy system ogrzewania.
„Najważniejszym elementem tego wydarzenia było stworzenie takich rozwiązań, które w pierwszej kolejności można wdrożyć w tych czterech miastach biorących udział w naszym wydarzeniu” – powiedziała Justyna Orłowska, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech.
W weekendowym konkursie programistycznym zorganizowanym przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz GovTech Polska udział wzięło 45 zespołów - łącznie prawie 200 programistów z całej Polski. Uczestnikom zaoferowano możliwość konsultacji swoich pomysłów zarówno z mentorami, jak i samorządowcami.
„Rozwiązania wypracowane w tym Hackathonie dla Miast pokazują, jak wychodzenie z pandemii i rozwój powinny wyglądać w dłuższej perspektywie. Dziękuję wszystkim za udział i mam nadzieję, że te zwycięskie rozwiązania będą miały wpływ na życie mieszkańców” - stwierdził Bartłomiej Pawlak, wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju.
Więcej informacji o Hackathonie dla miast oraz zwycięskich projektach znajduje się na stronie hackathondlamiast.pl
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.11.2020, 14:07 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Koncern Tencent publikuje raport poświęcony platformie ochrony marki Weixin (BPP) 2023
Raport dotyczący platformy ochrony marki Weixin prezentuje udoskonalenia i ostatnie działania mające na celu wzmocnienie programu BPP, przyczyniając się do dalszej ochrony praw własności intelektualnej na Weixin.- 19.04.2024, 08:53
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PR Newswire
-
Popularyzacja nauki to misja i praca; powinna być konkretnie doceniona PAP
- 19.04.2024, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Nauka w Polsce
-
Image
Czy design, technologia i sztuka się przenikają? HONOR dowodzi, że te światy są magicznie połączone
W trakcie polskiej premiery smartfonów HONOR z serii Magic 2024, która odbyła się 4 kwietnia w Muzeum Historii Polski w Warszawie, miał miejsce specjalny panel poświęcony technologii, designowi oraz sztuce. W dyskusji udział wzięły autorytety z polskich i zagranicznych uczelni - dr hab. Aleksandra Przegalińska, dr Tomek Rygalik oraz dr hab. Maryna Tomaszewska, którzy wspólnie próbowali znaleźć odpowiedź na pytanie - czy technologia przenika się z designem i sztuką?- 18.04.2024, 15:16
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: HONOR