Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pięć proc. hejterów potrafi zagłuszyć pozostałe 95 proc. osób - wynika z badań T-Mobile. Strach i poczucie bezsilności sprawiają, że wielu z nas milczy wobec nienawiści. Badania przeprowadzone przez T-Mobile nie pozostawiają złudzeń: ponad 80 proc. Polaków uważa hejt w internecie za jeden z najpoważniejszych problemów społecznych. Dla pokolenia Z to już codzienność - aż dwie trzecie młodych osób spotkało się z hejtem osobiście lub w swoim otoczeniu. Powody są różne: wygląd, poglądy, orientacja, pochodzenie.
„To zjawisko, które nie tylko rani, ale także napędza spiralę odwetu - osoby, które doświadczyły hejtu, pięć razy częściej stają się jego sprawcami” - informuje Michał Sawicki, psycholog i seksuolog.
Dlatego T-Mobile wraz z Dawidem Podsiadło i wsparciem Fundacji SEXEDPL rozpoczynają kolejną odsłonę kampanii #HejtOutLoveIn. Celem jest przeciwdziałanie mowie nienawiści w sieci. W ramach kampanii operator zachęca do reagowania na hejt - podpisując Deklarację Niezgody na Hejt dostępną na stronie hejtoutlovein.pl oraz zostawiając hasztag #HejtOutLoveIn i słowa wsparcia wszędzie tam, gdzie spotka się hejterski komentarz.
„W fundacji od lat uczymy, jak reagować na nienawiść i prowadzimy Antyprzemocową Linię Pomocy - która, dzięki partnerstwu technologicznemu z T-Mobile, dociera do tysięcy osób w całej Polsce. To realna pomoc dla osób doświadczających przemocy - mówi Martyna Wyrzykowska, dyrektorka zarządzająca Fundacji SEXEDPL. „Wierzymy, że dzięki takim inicjatywom jak #HejtOutLoveIn coraz więcej osób odważy się reagować i przerwać milczenie” - dodaje.
Według ekspertów hejt dotyka praktycznie każdego - jeśli nie bezpośrednio, to w otoczeniu. Dlatego walka z nim jest wspólną odpowiedzialnością. Tym bardziej, że jego skutki bywają dramatyczne i pozostawiają trwałe ślady w życiu osób, których dotyczy. To właśnie ten problem porusza specjalny spot społeczny z udziałem Dawida Podsiadło. Każdy z nas może włączyć się w tę walkę reagując. Według twórców kampanii warto zostawić słowa wsparcia, okazać solidarność i dodać hasztag #HejtOutLoveIn.
„To język tworzy naszą rzeczywistość, dlatego uważam, że można powiedzieć wszystko, ale ważny jest dobór słów, które nie krzywdzą i nie obrażają” - zauważa Helena Englert, aktorka.
Operator telekomunikacyjny uruchamia także deklarację społeczną, będącą wyrazem niezgody na hejt.
„Każdy z nas może włączyć się w kampanię, podpisując deklarację #HejtOutLoveIn, dostępną na stronie hejtoutlovein.pl. To jasny gest sprzeciwu wobec hejtu i obojętności - pokazanie, że nie chcemy świata, w którym nienawiść zostaje bez reakcji” - zachęca Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej i ESG w T-Mobile Polska.
Według Pauliny Rekosz, dyrektorki Departamentu zarządzania marką i Customer Experience T-Mobile Polska, operator chce dać narzędzia, które rozpoczną nowy etap kultury i bezpieczeństwa w internecie.
„Rzucamy wyzwanie niepożądanym zachowaniom, dajemy impuls do zmiany. Zostawiając dobre słowo, nie dajemy atencji pięciu proc. najgłośniejszych internautów - hejterów” - podsumowała Paulina Rekosz.
Link o spotu wspierającego kampanię #HejtOutLoveIn:
https://www.youtube.com/watch?v=t0gfrTpAr5o
Link do Deklaracji niezgody na hejt: #HEJTOUTLOVEIN
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 15.10.2025, 09:00 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Cyfryzacja polskich szkół nabiera tempa
- 23.12.2025, 14:18
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Polskie Addepto dołącza do globalnej ligi AI. KMS Technology przejmuje spółkę
- 22.12.2025, 16:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Addepto
-
Forum Energii wspiera samorządy w modernizacji budynków wielorodzinnych
- 22.12.2025, 16:01
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Fundacja Forum Energii
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ