Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jesteśmy świadkami rewolucji w branży kwiatowej. Polska jest pierwszym krajem, w którym startuje innowacyjna platforma florystyczna Panksy, w niczym nieprzypominająca tradycyjnej kwiaciarni. Stworzenie przygotowanej na daną okazję i odpowiedniej dla konkretnej osoby kompozycji kwiatowej umożliwiają połączone siły sztucznej inteligencji, nauki oraz wiedza psychologiczna. Na podstawie wygenerowanego z ich pomocą moodboardu planowany jest ostateczny wygląd zamówionego bukietu. Cały proces składania zamówienia odbywa się online, a jego realizacją zajmują się współpracujący z platformą lokalni floryści. To pierwsza tego typu usługa nie tylko w Polsce, ale i prawdopodobnie na świecie.
Ideą stojącą za nowatorskim modelem biznesowym Panksy jest teoria 12 archetypów stworzona przez Carla Gustava Junga. Ten uznany szwajcarski psychiatra głosił, że każdy człowiek ma określony rodzaj osobowości, który wyraża się poprzez jego charakter, wygląd i postrzeganie świata. Właśnie bazując na archetypach Junga, platforma dobiera najlepszą stylistykę oraz klimat bukietu dla danej osoby i na daną okazję.
Jak to działa w praktyce? Wystarczy wejść na Panksy.pl i wykonać krótki test składający się sześciu pytań dotyczących osoby, której chcemy wręczyć kwiaty. Algorytmy zaklasyfikują nasze odpowiedzi do jednego z archetypów, takich jak np. Mędrzec, Poszukiwacz czy Altruista. Na tej podstawie sztuczna inteligencja zaproponuje nam gotowe rozwiązania stylistyczne - inspirujące zdjęcia, kolorystykę, opis stylu proponowanego bukietu, a także gatunki kwiatów, jakie do niego pasują.
Aby sfinalizować zamówienie, należy wybrać wielkość bukietu, wskazać ewentualne alergie obdarowywanej osoby oraz rodzaj opakowania, a także określić termin doręczenia. Wszystkie zebrane przez Panksy dane wędrują do jednej ze współpracujących z platformą lokalnych kwiaciarni, która zajmuje się stworzeniem bukietu i jego doręczeniem.
Największą siłą Panksy jest to, że każdy zamówiony bukiet jest tworzony z myślą o konkretnej osobie, ponieważ bazuje na dużej ilości danych na jej temat. Ta idea wpisuje się w rosnące potrzeby polskich klientów w zakresie personalizacji produktów i usług. Według badania przeprowadzonego przez Empik Foto aż 95% Polaków uważa, że najlepszy prezent to ten spersonalizowany. Z kolei dla 45% z nich oryginalność jest najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze podarunku dla bliskich.
Dotychczas floryści tworzyli kompozycje kwiatowe jedynie na podstawie szczątkowych informacji zebranych podczas krótkiej rozmowy z klientami. Brakowało rozwiązań, które mogłyby ten proces usprawnić i przyspieszyć. Z pomocą przyszedł postęp w rozwoju sztucznej inteligencji oraz uczeniu maszynowym, otwierający zupełnie nowe możliwości dla sektora kwiatowego. Polska jest do tego idealnym rynkiem, bo Polacy kochają nowe rozwiązania technologiczne.
Dane mówią same za siebie. Rynek kwiatowy w Polsce rozwija się dynamicznie już od wielu lat i nie spowolniła go nawet pandemia COVID-19. W 2020 roku Polski Związek Ogrodniczy oszacował jego wartość na 3,3 mld złotych. Jednocześnie jego globalne przychody osiągnęły w tym czasie, jak podaje Forbes, niemal 105 mld dolarów.
Panksy swoje usługi dostarcza nie tylko klientom indywidualnym, ale także partnerom biznesowym, takim jak agencje eventowe, hotele, wedding planerzy i inne firmy potrzebujące spersonalizowanych usług florystycznych. Otwiera się też na współpracę B2B z kolejnymi kwiaciarniami działającymi na terenie kraju. Lokalnym florystom oferuje wsparcie marketingowe, w tym własne kanały społecznościowe oraz influencerów. To ukłon w stronę małych polskich firm (często prowadzonych przez kobiety), dla których wyróżnienie się na nasyconym rynku i dotarcie do odbiorców stanowi spore wyzwanie.
Obecnie usługi realizowane są dla klientów indywidualnych wyłącznie na terenie Warszawy, a dla biznesowych również w innym większych miastach, platforma planuje ekspansję w Polsce oraz na rynkach zagranicznych.
KONTAKT:
Matylda Setlak
PR Director
agencja PR All 4 Comms
tel.+48 (0) 788 252 651
tel.+44 (0) 7737 1 63 194
e-mail: matylda@all4comms.com
Źródło informacji: All 4 Comms
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.10.2023, 08:30 |
Źródło informacji | All 4 Comms |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE
-
Dubai Future Forum 2024: A Vision of Tomorrow, from Brain Chips to Climate Solutions
- 21.11.2024, 12:57
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: APA-OTS
-
Image
GPB: chcemy, aby to polskie firmy napędzały morską transformację energetyczną PAP
„Dążymy do roli dostawcy kategorii Tier-1 w projektach morskiej energetyki wiatrowej, ale ambicje mamy znacznie większe. Wspólnie z ARP chcemy wspomóc odbudowę polskiego przemysłu na Pomorzu i uczynić z Gdańska, Gdyni i Szczecina przemysłowy hub dla projektów MEW. Grupa Przemysłowa Baltic ma tu do odegrania istotną rolę” - mówił Adam Kowalski, prezes zarządu Grupy Przemysłowej Baltic (GPB), podczas konferencji Offshore Wind Poland.- 21.11.2024, 10:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom