Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jesteśmy świadkami rewolucji w branży kwiatowej. Polska jest pierwszym krajem, w którym startuje innowacyjna platforma florystyczna Panksy, w niczym nieprzypominająca tradycyjnej kwiaciarni. Stworzenie przygotowanej na daną okazję i odpowiedniej dla konkretnej osoby kompozycji kwiatowej umożliwiają połączone siły sztucznej inteligencji, nauki oraz wiedza psychologiczna. Na podstawie wygenerowanego z ich pomocą moodboardu planowany jest ostateczny wygląd zamówionego bukietu. Cały proces składania zamówienia odbywa się online, a jego realizacją zajmują się współpracujący z platformą lokalni floryści. To pierwsza tego typu usługa nie tylko w Polsce, ale i prawdopodobnie na świecie.
Ideą stojącą za nowatorskim modelem biznesowym Panksy jest teoria 12 archetypów stworzona przez Carla Gustava Junga. Ten uznany szwajcarski psychiatra głosił, że każdy człowiek ma określony rodzaj osobowości, który wyraża się poprzez jego charakter, wygląd i postrzeganie świata. Właśnie bazując na archetypach Junga, platforma dobiera najlepszą stylistykę oraz klimat bukietu dla danej osoby i na daną okazję.
Jak to działa w praktyce? Wystarczy wejść na Panksy.pl i wykonać krótki test składający się sześciu pytań dotyczących osoby, której chcemy wręczyć kwiaty. Algorytmy zaklasyfikują nasze odpowiedzi do jednego z archetypów, takich jak np. Mędrzec, Poszukiwacz czy Altruista. Na tej podstawie sztuczna inteligencja zaproponuje nam gotowe rozwiązania stylistyczne - inspirujące zdjęcia, kolorystykę, opis stylu proponowanego bukietu, a także gatunki kwiatów, jakie do niego pasują.
Aby sfinalizować zamówienie, należy wybrać wielkość bukietu, wskazać ewentualne alergie obdarowywanej osoby oraz rodzaj opakowania, a także określić termin doręczenia. Wszystkie zebrane przez Panksy dane wędrują do jednej ze współpracujących z platformą lokalnych kwiaciarni, która zajmuje się stworzeniem bukietu i jego doręczeniem.
Największą siłą Panksy jest to, że każdy zamówiony bukiet jest tworzony z myślą o konkretnej osobie, ponieważ bazuje na dużej ilości danych na jej temat. Ta idea wpisuje się w rosnące potrzeby polskich klientów w zakresie personalizacji produktów i usług. Według badania przeprowadzonego przez Empik Foto aż 95% Polaków uważa, że najlepszy prezent to ten spersonalizowany. Z kolei dla 45% z nich oryginalność jest najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze podarunku dla bliskich.
Dotychczas floryści tworzyli kompozycje kwiatowe jedynie na podstawie szczątkowych informacji zebranych podczas krótkiej rozmowy z klientami. Brakowało rozwiązań, które mogłyby ten proces usprawnić i przyspieszyć. Z pomocą przyszedł postęp w rozwoju sztucznej inteligencji oraz uczeniu maszynowym, otwierający zupełnie nowe możliwości dla sektora kwiatowego. Polska jest do tego idealnym rynkiem, bo Polacy kochają nowe rozwiązania technologiczne.
Dane mówią same za siebie. Rynek kwiatowy w Polsce rozwija się dynamicznie już od wielu lat i nie spowolniła go nawet pandemia COVID-19. W 2020 roku Polski Związek Ogrodniczy oszacował jego wartość na 3,3 mld złotych. Jednocześnie jego globalne przychody osiągnęły w tym czasie, jak podaje Forbes, niemal 105 mld dolarów.
Panksy swoje usługi dostarcza nie tylko klientom indywidualnym, ale także partnerom biznesowym, takim jak agencje eventowe, hotele, wedding planerzy i inne firmy potrzebujące spersonalizowanych usług florystycznych. Otwiera się też na współpracę B2B z kolejnymi kwiaciarniami działającymi na terenie kraju. Lokalnym florystom oferuje wsparcie marketingowe, w tym własne kanały społecznościowe oraz influencerów. To ukłon w stronę małych polskich firm (często prowadzonych przez kobiety), dla których wyróżnienie się na nasyconym rynku i dotarcie do odbiorców stanowi spore wyzwanie.
Obecnie usługi realizowane są dla klientów indywidualnych wyłącznie na terenie Warszawy, a dla biznesowych również w innym większych miastach, platforma planuje ekspansję w Polsce oraz na rynkach zagranicznych.
KONTAKT:
Matylda Setlak
PR Director
agencja PR All 4 Comms
tel.+48 (0) 788 252 651
tel.+44 (0) 7737 1 63 194
e-mail: matylda@all4comms.com
Źródło informacji: All 4 Comms
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.10.2023, 08:30 |
Źródło informacji | All 4 Comms |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
PTV Logistics Releases the “Next Generation” of Truck Route Planning Software
- 08.11.2024, 16:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
PTV Logistics wprowadza nową generację oprogramowania do planowania tras dla ciężarówek
- 08.11.2024, 16:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
System do ciągłego monitorowania glikemii FreeStyle Libre 2 z nagrodą Wzór Roku dla Integracji 2024
System FreeStyle Libre 2 firmy Abbott otrzymał nagrodę „Wzór Roku dla Integracji 2024” przyznawaną przez centrum badawczo - rozwojowe Integracja LAB, w konkursie „Dobry Wzór 2024” organizowanym przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego.- 08.11.2024, 09:58
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Fundacja Zdrowie i Edukacja Ad Meritum