Newsletter

NBP: liczba kart płatniczych w Polsce przekroczyła próg 40 mln sztuk

29.10.2018, 11:35aktualizacja: 29.10.2018, 11:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Liczba kart płatniczych wzrosła w Polsce na koniec drugiego kwartału tego roku do 40,2 mln, czyli o 685 tys. więcej niż zanotowano na koniec marca br. i oznacza wzrost o 1,7 proc. - wynika z danych Narodowego Banku Polskiego.

"Faktem wartym podkreślenia jest zwiększenie liczby kart płatniczych i przekroczenie symbolicznego progu 40 mln kart w Polsce" - napisano w informacji NBP.

Bank centralny podał, że podstawową kategorią kart w Polsce są karty debetowe, gdyż stanowią 78,8 proc. ogółu. Łączna liczba kart debetowych wyniosła 31,7 mln szt. i zwiększyła się o 656 tys.

"Drugą kategorią kart najczęściej spotykanych w Polsce są karty kredytowe (14,6 proc.), których łączna liczba wyniosła w Polsce 5,9 mln szt. Liczba kart kredytowych na przestrzeni II kwartału 2018 r. zwiększyła się o 611 sztuk (wzrost o 0,01 proc.). Ten minimalny wzrost wpisuje się w dotychczas obserwowany trend bardzo niewielkich zmian w liczbie wyemitowanych kart kredytowych" - informuje NBP.

Według NBP charakterystycznym zjawiskiem obserwowanym na rynku polskim jest dalszy wzrost liczby kart zbliżeniowych. Na koniec czerwca 2018 r. w Polsce było ich 32,9 mln szt. Na przestrzeni drugiego kwartału liczba kart zwiększyła się o 996 tys. szt. Na koniec drugiego kwartału 2018 r. udział kart zbliżeniowych w ogólnej liczbie kart płatniczych stał się rekordowo wysoki i wynosił 81,7 proc. (w poprzednim kwartale to 80,6 proc.).(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.10.2018, 11:35
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ