Newsletter

NBP: przybywa Polaków aktywnie korzystających z konta przez internet

29.04.2017, 10:04aktualizacja: 29.04.2017, 10:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Coraz więcej Polaków posiadających bankowe konto aktywnie korzysta z niego przez internet. Odsetek ten w ubiegłym roku wzrósł do 69 proc. - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie NBP, a dotyczącego postaw Polaków wobec obrotu bezgotówkowego.

"W porównaniu do pomiarów z 2009 i 2013 roku wzrósł odsetek Polaków posiadających konta bankowe, którzy aktywnie korzystają ze swojego konta przez internet (od 46 proc. w 2009 r., przez 58 proc. w 2013 r. do 69 proc. w 2016 r.)" - napisano w raporcie.

Jak podaje NBP, systematycznie spada także odsetek nieaktywnych użytkowników dostępu do konta bankowego przez internet (z 24 proc. w 2009 r., przez 19 proc. w 2013 r., do 16 proc. w 2016).

"Obecnie zdecydowana większość posiadaczy kont korzysta z niego przez internet przynajmniej od czasu do czasu" - informuje bank centralny.

Według badania korzystanie z konta przez internet maleje wraz z wiekiem (z 88-89 proc. w grupie osób 18-34 lata do 24 proc. wśród osób po 65. roku życia), natomiast rośnie wraz ze wzrostem wykształcenia (z 45 proc. w grupie osób z wykształceniem podstawowym do 81 proc. wśród osób z wyższym wykształceniem).

Najwyższy odsetek osób korzystających z konta internetowego jest wśród mieszkańców dużych i wielkich miast (odpowiednio: 79 proc. i 77 proc.), ale jest też wysoki w grupie osób, które mieszkają w najmniejszych miejscowościach, do 20 tys. mieszkańców (73 proc.). (PAP)

pif/ maro/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.04.2017, 10:04
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ