Pobierz materiał i Publikuj za darmo
CINCINNATI - (Business Wire) - W dniu dzisiejszym spółka Procter & Gamble (NYSE: PG) ogłosiła poszerzenie swych globalnych celów, deklarując zamiar eliminacji zjawiska wylesiania z łańcucha dostaw oleju palmowego oraz ulepszania praktyk we współpracy ze wszystkimi dostawcami, w tym właścicielami małych gospodarstw rolnych. Działania te realizowane będą z myślą o ochronie lasów.
"P&G podejmie stanowcze kroki na rzecz eliminacji zjawiska wylesiania z łańcucha dostaw oleju palmowego. Pragniemy wypracować skuteczne, długofalowe rozwiązania w zakresie zrównoważonej produkcji oleju palmowego. Dążymy do wdrożenia korzystnych zmian w całym łańcuchu dostaw - nie tylko dla naszej spółki, ale dla dobra całej branży, jak również właścicieli małych gospodarstw rolnych, których działalność opiera się zbiorach" - powiedział Len Sauers, wiceprezes P&G ds. globalnego rozwoju.
Już teraz cały olej palmowy kupowany przez P&G spełnia wymogi standardów RSPO (Porozumienie na rzecz zrównoważonej produkcji oleju palmowego). P&G jest członkiem RSPO i wspiera ustalone przez tę organizację kryteria zrównoważonej produkcji oleju palmowego. Nowe cele spółki wykraczają jednak poza standardy RSPO i służą wypracowaniu niezawodnych, efektywnych i długofalowych praktyk w zakresie zrównoważonej produkcji, nadających się do zastosowania przez wszystkich dostawców oleju palmowego.
Nowe cele P&G zakładają całkowitą eliminację wylesiana z całego łańcucha dostaw oleju palmowego. Szczegółowe zobowiązania to:
1. Zapewnienie identyfikowalności oleju palmowego oraz oleju z nasion palmy aż do zakładów dostawców, z których pochodzą - do 31 grudnia 2015 roku.
2. Eliminacja wylesiania z łańcucha dostaw oleju palmowego na plantacjach - do roku 2020.
- W przypadku oleju palmowego, zobowiązanie dostawców do przedstawienia, w terminie do 31 grudnia 2015 roku, planów eliminacji wylesiania z łańcucha dostaw do roku 2020 w ramach ich zakładów;
- W przypadku oleju z nasion palmy, rozpoczęcie inwestycji i współpracy z właścicielami małych gospodarstw rolnych w celu optymalizacji ich działalności, co ma przyczynić się do eliminacji wylesiania z łańcucha dostaw do roku 2020.
3. Współpraca z dostawcami, podmiotami z branży, organizacjami pozarządowymi, środowiskiem naukowym oraz innymi zainteresowanymi stronami w celu promowania ujednoliconych standardów i praktyk w zakresie zrównoważonej produkcji oleju palmowego.
4. Dalsze wspieranie uniwersalnych praw człowieka (zgodnie z przyjętymi przez P&G wytycznymi), zrównoważonej produkcji dla dostawców (http://www.pgsupplier.com/en/pg-values/sustainability.shtml) oraz wspieranie praw rdzennej ludności.
5. Coroczne sprawozdania z postępów w realizacji powyższych celów.
"Obrane przez spółkę cele wykraczają poza nasze obecne zobowiązania. P&G kontynuować będzie współpracę ze wszystkimi swoimi dostawcami. Będziemy inwestować i bezpośrednio współpracować z właścicielami małych gospodarstw rolnych, od których pochodzi duża część naszych dostaw, aby pomóc im ulepszyć praktyki, które stosują - dodał Len Sauers. - Jest to najbardziej złożony aspekt łańcucha dostaw oleju palmowego, ale wierzymy, że nasze działania w tym względzie zaowocują znaczącymi i trwałymi efektami".
Procter & Gamble
Za pośrednictwem swych marek P&G służy ok. 4,8 mld osób na całym świecie. Firma posiada solidne portfolio zaufanych, wiodących marek wysokiej jakości, m.in: Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® oraz Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach. Najnowsze, szczegółowe informacje na temat P&G i jej marek znaleźć można na stronie: http://www.pg.com.
Aby dowiedzieć się więcej o inicjatywie P&G dotyczącej oleju palmowego, kliknij tutaj: Zrównoważona produkcja P&G / Olej palmowy (http://www.pg.com/en_US/sustainability/policies_practices/palmoil.shtml )
KONTAKT:
Procter & Gamble
Paul Fox
tel. 513-983-3465
e-mail: fox.pd@pg.com
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
UWAGA! Za treść informacji zleconych PAP nie ponosi odpowiedzialności (ZLECONE PAP).
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.04.2014, 19:26 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |