Pobierz materiał i Publikuj za darmo
DARMSTADT, Niemcy - (BUSINESS WIRE) - Dział Consumer Health spółki Merck znacznie się powiększył od momentu wcielenia Neurobion® - wiodącej światowej marki z sektora witamin z grupy B- oraz Floratil® - wiodącej brazylijskiej marki z sektora probiotyków przeciwbiegunkowych oferowanych przez oddział Merck Serono. Nowe marki przyczyniają się do wzrostu rocznych obrotów Consumer Health o ok. 55%, sięgając przeszło 1 mld USD (ponad 740 mln EUR).
"Włączenie marek Neurobion i Floratil do działu Consumer Health pozwoli dalej wzmocnić naszą obecność na rynkach wschodzących i wzbogaci naszą ofertę o dwie wiodące marki. Widzimy duży potencjał w budowaniu obydwu tych marek poprzez strategię zorientowaną na klienta. Jest to także ważny krok w dążeniu przez nas do uzyskania łącznego udziału w kluczowych rynkach na poziomie minimum 3% oraz posiadania przynajmniej 3 silnych marek, skupiających się na rynkach strategicznych dla naszych inwestycji" - powiedział Udit Batra, dyrektor generalny i prezes działu ds. Consumer Health.
Marki Neurobion i Floratil zajmują wiodące pozycje w swoich kategoriach, a ich działalność skupia się głównie na szybko rozwijających się rynkach wschodzących Ameryki Łacińskiej i Azji. Transfer jest efektem analizy międzyoddziałowej, która wykazała, że obydwie z nich skorzystają na włączeniu do oferty Consumer Health. Przyszła "konsumeryzacja" Neurobionu i Floratilu ma przynieść grupie Merck Group wartość dodaną.
Transfer da markom Neurobion i Floratil dostęp do specjalistycznej wiedzy w zakresie obsługi klienta, jaką oferuje dział Consumer Health, pozwalając jednocześnie Merck Serono jeszcze bardziej skupić się na innowacyjnych lekach na receptę. Zmiany prowadzą także do reorientacji działu Consumer Health w kierunku rynków wschodzących. W jego konsekwencji łączne obroty tego działu wzrosną z 28% do 51%. Integracja działalności marek Neurobion i Floratil zakończyła się w grudniu 2013 roku.
"Przeniesienie tych marek odzwierciedla pomyślne wyniki działu w zakresie osiągania spójnego wzrostu i wartości kluczowych dla klientów marek - stwierdził Stefan Oschmann, członek Zarządu spółki Merck i dyrektor generalny Pharma odpowiedzialny za działy Consumer Health i Merck Serono. - Wprowadzone zmiany pozwolą naszej działalności w zakresie Consumer Health kontynuować zmianę orientacji na rynki wschodzące".
Istniejący w Merck, dział Consumer Health (nie uwzględniając marek Neurobion i Floratil) ogłosił dziś dane za pełny rok 2013, które ukazują wzrost zysków (EBITDA przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych) o 8,5% do wys. 72 mln EUR, w oparciu o wzrost sprzedaży własnej o 5,6% (obniżony ujemnym wpływem wymiany walutowej w wys. -4,7%) do wys. 477 mln EUR. Europa i rynki wschodzące były głównymi motorami napędowymi silnego wzrostu sprzedaży własnej. Cztery z ośmiu strategicznych marek (Cebion®, Sangobion®, Kytta®and Femibion®) uzyskały dwucyfrowe stopy wzrostu sprzedaży własnej i poszerzyły swój udział w kluczowych dla oddziału obszarach, podczas gdy marki Bion®, Nasivin® and Sedalmerck® uzyskały średnie lub wysokie jednocyfrowe stopy wzrostu. Struktura kosztów oddziału uległa poprawie dzięki środkom wdrożonym w ramach programu przekształceń i rozwoju firmy pod nazwą "Fit for 2018" („Gotowi na rok 2018”), a także lepszemu podziałowi zasobów, zmianom w ofercie produktowej oraz rezygnacji z działalności na rynkach niedochodowych.
Wszystkie wiadomości prasowe Merck są przekazywane pocztą elektroniczną jednocześnie z ich publikacją na stronie internetowej spółki. Aby zarejestrować się, zmienić wybrane opcje lub anulować usługę należy wejść na: http://www.merckgroup.com/subscribe.
Dział Consumer Health firmy Merck
Marki działu Consumer Health firmy Merck, takie jak Neurobion®, Floratil®, Bion®, Nasivin®, Seven Seas®, Femibion®, Kytta®, Sangobion®, Sedalmerck® oraz Cebion®, należą do najbardziej innowacyjnych marek na kluczowych rynkach. Produkty te są owocem zaawansowanych badań naukowych i cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Dział Consumer Health jest obecny na ponad 40 rynkach, zatrudniając przy tym około 2 000 pracowników na całym świecie. Od 2014 r. oferta Consumer Health obejmuje marki osiągające całkowite roczne przychody w wysokości ponad 1 mld USD. Consumer Health to dział Grupy Merck z siedzibą główną w niemieckim Darmstadt.
Grupa Merck
Merck jest liderem w dziedzinie innowacyjnych oraz wysokiej jakości zaawansowanych produktów wytwarzanych w branży farmaceutycznej i chemicznej. Firma zatrudnia około 38 000 pracowników w 66 krajach, mając na celu ulepszanie jakości życia pacjentów, wspieranie klientów w dążeniach do osiągnięcia sukcesu oraz sprostanie ogólnoświatowym wyzwaniom. W roku 2013 przychody całkowite firmy wyniosły 11,1 mld EUR w ramach czterech oddziałów: Merck Serono, Consumer Health, Performance Materials and Merck Millipore.
Merck jest najstarszą na świecie firmą działającą w branży farmaceutycznej i chemicznej. Od 1668 r. nazwa firmy oznacza innowację, powodzenie w biznesie oraz odpowiedzialną przedsiębiorczość. Do dnia dzisiejszego rodzina założycieli firmy pozostaje właścicielem większości udziałów. Nasza oryginalna nazwa brzmi Merck i jesteśmy posiadaczami ogólnoświatowych praw do nazwy i marki Merck. Wyjątek stanowi Kanada i Stany Zjednoczone, w których jesteśmy znani pod nazwą EMD.
Galeria zdjęć/zasoby multimedialne dostępne na: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20140225006714/en/
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym/sporządzono wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
KONTAKT:
Grupa Merck
Lars Atorf
tel. +49 6151 72-14 2114
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.03.2014, 16:12 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |