Newsletter

Rośnie sprzedaż online produktów do wyposażenia wnętrz

21.03.2014, 10:14aktualizacja: 21.03.2014, 10:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Trzykrotny wzrost przychodów Westwing w 2013 roku

110 mln euro przychodu - taki wynik w 2013 roku wypracowała międzynarodowa firma Westwing, lider w sprzedaży online produktów do wyposażenia wnętrz. To niemal trzykrotny wzrost w ciągu roku - w poprzednich latach firma osiągnęła przychody w wysokości 41 mln euro w 2012 r. i 0,5 mln euro w 2011 roku. Dynamiczne tempo rozwoju Westwing zawdzięcza lojalności klientów i rosnącemu potencjałowi rynku wnętrzarskiego na świecie. Obecnie firma działa w 10 krajach i w każdym z nich jest liderem w swojej branży.

"W 2013 roku udało nam się niemal potroić sprzedaż i podwoić liczbę użytkowników, a to był dopiero drugi pełny rok działalności firmy - powiedział Stefan Smalla, założyciel i CEO Westwing. - Wyniki te potwierdzają, że jesteśmy wiodącą, międzynarodową firmą z branży e-commerce oferującą produkty do wyposażenia wnętrz i najbardziej obiecującym graczem na tym dynamicznie rozwijającym się rynku".

W minionym roku firma Westwing zrealizowała ponad 1,2 mln zamówień, sprzedając łącznie 2,8 mln produktów. Prognozy na 2014 r. są równie pomyślne. Wartość globalnego rynku produktów do dekoracji i wyposażenia wnętrz szacowana jest na 400 miliardów euro i jest porównywalna do rynku modowego, z tą różnicą, że sprzedaż online w branży home & living nie jest jeszcze tak rozwinięta, jak w branży modowej. Dlatego w kolejnych latach można spodziewać się dalszego wzrostu firm działających w tym sektorze. Dużą rolę odegra też rynek mobile - już teraz 34% wszystkich zamówień na Westwing jest składana za pomocą urządzeń mobilnych.

Jednym z czynników wpływających na szybki wzrost Westwing jest lojalność klientów - aż 75% miesięcznej sprzedaży pochodzi od stałych użytkowników. Firma przykłada dużą wagę do wyboru odpowiedniej oferty i jej prezentacji na stronie.

"Wkładamy wiele wysiłku, aby nasi użytkownicy - a jest ich już 12 milionów na całym świecie - mieli dostęp do topowych marek i produktów w bardzo atrakcyjnych cenach, a czas spędzany na naszej stronie był dla nich przyjemnym i inspirującym doświadczeniem. Zatrudniamy sztab stylistek, które dbają o to, aby wszystko, co pojawia się na naszej stronie, było najlepszej jakości i zgodne z najnowszymi trendami" - wyjaśnił Przemysław Kowalewski, założyciel i dyrektor zarządzający Westwing Polska.

W 2013 roku Westwing zainwestował także w rozwój infrastruktury. Obecnie działa sześć globalnych centrów logistycznych: w Polsce, Niemczech, we Włoszech, w Brazylii, Rosji i Hiszpanii, w których towar jest przepakowywany i wysyłany do klientów. To pozwala firmie zoptymalizować procesy logistyczne i dostarczać setki tysięcy produktów rocznie z całego świata. Często meble i akcesoria do wyposażenia wnętrz oferowane przez Westwing nie są dostępne w żadnym innym sklepie w danym kraju - ani stacjonarnym, ani online.

W 2014 roku Westwing stawia na dalszy wzrost i doskonalenie usług. Tomasz Kasperski, założyciel i dyrektor zarządzający Westwing Polska, zapewnia: "Chcemy, aby nasi klienci byli obsługiwani na najwyższym światowym poziomie, dlatego w tym roku zwiększamy inwestycje w sieć logistyczną i platformę technologiczną. Szukamy także nowych dostawców, aby oferować więcej pięknych produktów wysokiej jakości. Będziemy umacniać naszą pozycję lidera w branży i jak najlepiej wypełniać naszą misję - chcemy, aby każdy mieszkał w pięknie urządzonym domu".

Infografika dostępna pod adresem:

Dodatkowe informacje:

e-mail: aneta.urbanczyk@westwing.pl

Westwing to międzynarodowy lider e-commerce z branży home & living, który oferuje swoim użytkownikom wyjątkowe produkty do dekoracji i wyposażenia wnętrz w atrakcyjnych cenach. Westwing działa obecnie w 10 krajach, a siedziba główna firmy znajduje się w Monachium, Niemczech. Firma została założona w 2011 r. i otrzymała ponad 100 mln USD od grupy inwestorów, wśród których są m.in. Access Industries, Holtzbrinck Ventures, Investment AB Kinnevik i Summit Partners.

Źródło informacji: Westwing Home & Living

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.03.2014, 10:14
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii