Newsletter

Redakcyjne materiały filmowe, z bezpłatną licencją dla telewizji i innych mediów, w media.netpr.pl

19.03.2014, 16:46aktualizacja: 19.03.2014, 16:46

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Serwis media.netpr.pl wzbogacił swoje zasoby informacyjne o własne materiały filmowe, udostępniane w standardzie i jakości telewizyjnej. Realizowane przez doświadczonych dziennikarzy i operatorów treści wideo to surówki z wypowiedziami ekspertów - osób publicznych, przedstawicieli firm i stowarzyszeń. Są produkowane głównie z myślą o telewizjach. Dla mediów internetowych przygotowywany jest zmontowany film (wypowiedzi i przebitki), z tekstem redakcyjnym.

Materiały filmowe redakcji media.netpr.pl udostępniane są mediom wraz z bezpłatną licencją na ich wykorzystanie. Licencja obejmuje również prawo do wykonywania opracowań, w zakresie prowadzonej przez te podmioty działalności informacyjnej i publicystycznej. Jedynym warunkiem jest rejestracja w serwisie media.netpr.pl i uzyskanie akredytacji.

"Sami określamy tematy, jakie podejmujemy, koncentrując się na potrzebach, które sygnalizują nam dziennikarze - w szczególności telewizji lokalnych. Dlatego skupiamy się na wypowiedziach ekspertów w kontekście tematyki ogólnospołecznej, związanej z aktualnymi wydarzeniami gospodarczymi i kulturalnymi - mówi Justyna Tarnacka-Makowska, dziennikarka koordynująca prace redakcji. - Nasze materiały mają charakter przekrojowy - na dany temat wypowiada się kilku ekspertów z różnych branż" - dodaje.

Do dystrybucji redakcyjnych materiałów wideo wykorzystywana jest technologia biur prasowych netPR.pl i nowa usługa dystrybucji do telewizji, ze szczególnym uwzględnieniem telewizji lokalnych i regionalnych. Z materiałów tych korzystają już m.in.: TTV, Horyzont TV Słubice, Regionalna Telewizja Opolskie czy TVM Rzeszów.

Aby ułatwić korzystanie z materiałów filmowych mediom internetowym, są one udostępniane również w formie XML-a, umożliwiającego integrację źródła media.netpr.pl z systemami edycyjnymi mediów. Materiały wideo mogą być odtwarzane z wykorzystaniem infrastruktury CDN (content delivery network) platformy technologicznej netPR.pl.

Z najnowszych badań IAB wynika, że aż 96% użytkowników Internetu w Polsce ogląda wideo w sieci, ale tylko 16% respondentów deklaruje oglądanie materiałów informacyjnych [patrz: infografika TUBE.AD]. Ta liczba z pewnością byłaby dużo większa, gdyby oferta była bogatsza. Na razie materiałów informacyjnych wideo nie ma w sieci zbyt wiele, ponieważ ich produkcja często jest dla mediów zbyt droga. Tego faktu wydaje się nie dostrzegać również biznes - wykorzystanie wideo w komunikacji informacyjnej firm jest znikome, a powstające produkcje w większości nie nadają się do wykorzystania w mediach.

"Włączenie w źródło materiałów prasowych, pochodzących z renomowanych firm, wartościowych merytorycznie i dobrze przygotowanych filmowych materiałów redakcyjnych, podniosło znaczenie media.netpr.pl dla wydawców telewizji lokalnych i mediów internetowych. Liczymy, że przyczyni się to także do większego zainteresowania firm komunikacją informacyjną wideo" - podsumowuje Marek Woźniak, prezes Zarządu netPR.pl.

Redakcja powstała we wrześniu 2013 roku, wykorzystując potencjał i zasoby videoPR.pl w zakresie obsługi operatorskiej i obróbki wideo. Wszystkie majątkowe i autorskie prawa do wyprodukowanych materiałów posiada netPR.pl.

Materiały zrealizowane przez redakcję filmową media.netpr.pl można zobaczyć tutaj: http://media.netpr.pl/informacje-redakcyjne oraz na kanale YouTube: http://www.youtube.com/channel/UCtdg75kVlUCxQ9xPFrebM8g

Facebooku: https://www.facebook.com/medianetPRpl?ref=hl

i Twitterze: https://twitter.com/medianetpr

Więcej informacji na temat redakcji można znaleźć pod linkiem: http://media.netpr.pl/info/redakcja

Kontakt do redakcji: redakcja@netpr.pl

netPR.pl

netPR.pl sp. z o.o. jest firmą technologiczną, która oferuje oprogramowanie internetowe wspomagające komunikację jako usługę (model SaaS - Software as a Service). Specjalizuje się w rozwijaniu systemów prasowych, blogów korporacyjnych, serwisów relacji inwestorskich i technologii wideo w Internecie.

Z rozwiązań netPR.pl korzystają m.in.: Bank Pekao, Grupa mBank, Grupa ING, Grupa PZU, Ernst > Young, Grupa Energa, Serinus Energy Inc., Netia, Ericsson, Samsung Electronics Polska, Nestle Polska, Grupa Allegro, Poczta Polska, Carrefour Polska, Rainbow Tours, NuPlays, Havas Worldwide. netPR.pl jest operatorem pierwszego w Polsce serwisu dystrybucji komunikatów prasowych - media.netPR.pl (wire service), właścicielem marki videoPR.pl, a także redakcji filmowej media.netpr.pl.

Logo dostępne pod adresem:

Kontakt dla mediów:

Marek Woźniak

Managing Director

tel.+48 (22) 201 32 10

e-mail: m.wozniak@netPR.pl

-

Marek Woźniak

Prezes Zarządu

tel.+48 22 201 32 10

e-mail: m.wozniak@netPR.pl

Źródło informacji: netPR.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.03.2014, 16:46
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ