Newsletter

Nowe podejście do analizy sprzedaży w sieci oferowane przez doradców z Loopa.eu

26.03.2014, 14:00aktualizacja: 26.03.2014, 14:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Od 2 lat analitycy Loopa.eu badają rynek e-commerce i doradzają sklepom, jak optymalizować biznes poprzez wzrost przychodów i ograniczanie zbędnych kosztów.

Tym razem Loopa.eu przygotowała analizę dla Elektronarzędzi sprzedawanych w ramach branży Dom i Ogród za pierwsze miesiące 2014 roku. W najnowszym raporcie przeanalizowaliśmy ponad tysiąc sklepów, zbadaliśmy 360 tys. ofert oraz 156 tys. transakcji sprzedażowych.

"Nowa analiza została rozszerzona o możliwości analityczne algorytmów Data Mining, które pozwalają na bazie zebranych danych między innymi prognozować krótkoterminowo przychody w branży oraz badać, które czynniki czy też cechy produktu sprawiają, że to właśnie on trafi do koszyka kupującego” - mówi Piotr Oracz, współpomysłodawca portalu Loopa.eu.

Jakie czynniki mają istotny wpływ na sprzedaż wybranego asortyment?

Algorytmy Data Mining, czyli eksploracji danych to matematyczne metody wykrywania wzorów i prawidłowości w dużych zbiorach danych. Inwestorom giełdowym, maklerom czy analitykom rynków makroekonomicznych takie rozwiązania są znane od lat i są wprost dostępne w dedykowanych narzędziach inwestycyjnych. Techniki i metody służące eksploracji danych wywodzą się głównie z obszaru badań nad sztuczną inteligencją. Na polskim rynku e-commerce Loopa.eu wykorzystuje te możliwości do zwiększania efektywności sprzedaży. W naszych analizach stosowane są przede wszystkim metody statystyczne, sieci neuronowe i logika rozmyta.

W ramach najnowszego raportu eksperci Loopa.eu wykonali analizę ustalając, które czynniki z poniższej listy miały decydujący wpływ na dokonanie, jak i też na zaniechanie zakupu, czyli popularne 'porzucenie koszyka':

- Cena;

- Ocena sklepu (na bazie ocen wystawianych przez klientów);

- Liczba wyświetleń oferty;

- Liczba dostępnych przedmiotów w ramach oferty.

W ramach analizy produktów sprzedawanych w kategorii 'Wiertarki' okazało się, że:

- Najchętniej są kupowane produkty w tych sklepach, które mają ponad 99% pozytywnych opinii;

- Średnio sklep powinien wystawiać w ramach oferty co najmniej 25 dostępnych produktów, co świadczy o dbaniu o stan magazynowy, podkreśla stabilność a tym samym zwiększa poczucie bezpieczeństwa dla realizacji zakupu;

- Chętniej kupowane są również te produkty, które są częściej oglądane w e-sklepie. Analiza wskazuje, że w tej branży liczba odwiedzin musi przekroczyć 25;

- Ciągle istotnym czynnikiem jest cena. Szczególnie, jeśli kupowane produkty są na użytek domowy a nie profesjonalny. Średnia cena, która gwarantuje sprzedaż powinna nie przekraczać 680 zł.

Co dalej?

"To nie koniec możliwości, jakie wprowadziliśmy do naszych analiz. W kolejnym raporcie pokusimy się o zbadanie takich czynników na efekt sprzedażowy jak formy promocji, formy płatności czy wreszcie dostępne formy transportu. Pokażemy też jak te czynniki zmieniają się na przestrzeni kolejnych miesięcy w roku, co pozwoli naszym klientom elastycznie dopasować swoją strategię do zmian rynkowych" - zapowiada Piotr Oracz.

Co zawiera raport sprzedażowy?

Każdy raport Loopa.eu to merytoryczne spojrzenie na sytuację w danej branży. Ten raport zawiera między innymi:

- Przegląd branży 'Dom i Ogród' wraz ze zmianami miesiąc do miesiąca oraz prognozę na bieżący miesiąc;

- Analizę, jaki asortyment wśród Elektronarzędzi przynosi największe przychody na rynku oraz jak się kształtują zainteresowania kupujących;

- Zestawienie, jaki udział w przychodach mają urządzenia a jaki akcesoria wraz ze zmianami;

- 50 ofert przynoszących regularne przychody miesiąc do miesiąca z analizą cen oraz liczbą sprzedanych sztuk;

- 50 ofert, dla których nie odnotowano sprzedaży w styczniu, za to w lutym była ona już całkiem spora;

- Analizę czynników mających istotny wpływ na sprzedaż 5 rodzajów produktów przynoszących najwyższy przychód wśród Elektronarzędzi.

Więcej informacji o typach analiz przygotowywanych przez zespół Loopa.eu można znaleźć na dedykowanej stronie: http://www.loopa.eu/raporty. Opisywany raport, dotyczący rynku elektronarzędzi można natomiast pobrać ze sklepu Loopa.eu po adresem: http://blog.loopa.eu/sklep/raporty-sprzedazowe/2014-luty/elektronarzedzia/.

KONTAKT:

e-mail: kontakt@loopa.eu

tel. kom. +48 601 170 450

Źródło informacji: Loopa.eu

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.03.2014, 14:00
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ