Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Warszawa, 24 lutego 2011 r. - Sony Computer Entertainment Polska ma przyjemność poinformować, że sprzedaż PS3 w Polsce przekroczyła 300 000 sztuk*. PS3 to konsola do gier najnowszej generacji, również w stereoskopowym 3D, oraz kompletny system domowej rozrywki oferujący między innymi możliwość oglądania filmów Blu-ray, w tym również w 3D, korzystania z darmowego dostępu do PlayStation Network** czy materiałów telewizyjnych na żądanie.
"Chcieliśmy podziękować za wsparcie wszystkim fanom i posiadaczom produktów PlayStation w Polsce – powiedział Marcin Ziobrowski, dyrektor generalny w SCE Polska. – Sukces PS3 w Polsce jest możliwy nie tylko dzięki fantastycznej sprzedaży, lecz także poprzez tworzenie aktywnej i dynamicznej społeczności użytkowników skupionych wokół marki PlayStation".
Według danych GfK Polonia***, udział marki PlayStation w sprzedaży konsol w Polsce w 2010 roku wyniósł 72,4%. W kategorii konsol domowych (Home Console) produkty PlayStation miały 64,4% rynku, natomiast PS3 posiadało ponad połowę sprzedaży z udziałem 51,4%. W segmencie przenośnych konsol do gier (Portable Console) udziały PSP (PlayStation Portable) wyniosły 95,4%.
"Polska jest fenomenalnym rynkiem dla marki PlayStation, czego dowodem jest nie tylko silna sprzedaż PS3, ale również dominująca pozycja PSP – dodał Maciej Kmiołek, dyrektor marketingu w SCE Polska. - Mamy nadzieję, że również w 2011 roku będziemy mogli cieszyć się z sukcesów naszych produktów. Wierzymy, że wraz z premierami Killzone 3, MotorStorm Apokalipsa, Socom: Polskie Siły Specjalne, inFamous 2, Resistance 3, Ratchet & Clank: 4 za Jednego, Uncharted 3: Oszustwo Drake'a, wieloma nowymi grami do PlayStation Move i poszerzającą się ofertą katalogu PSP Essentials dla najmłodszych uda nam się to osiągnąć".
Wszystkie najważniejsze premiery gier od SCE Polska wydawane są w polskich wersjach językowych.
* - odsprzedaż ze sklepów do konsumentów, dane SCE Polska
** - usługa bezpłatna w ramach wykupionego dostępu do szerokopasmowego Internetu u operatora
*** - źródło: GfK Polonia, Retail and Technology – badanie panelowe "Konsol do gier wideo" za okres styczeń - grudzień 2010 r.; udziały ilościowe
***
Informacje dodatkowe:
Sony Computer Entertainment Polska Sp. z o.o.
Krzysztof Papliński
Product Manager
tel. +48 514 60 10 77
e-mail: Krzysztof_Paplinski@scee.net
http://eu.playstation.com
***
Informacje o Sony Computer Entertainment Europe Ltd
Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), z siedzibą w Londynie, odpowiada za dystrybucję, marketing i sprzedaż produktów PlayStation(R)3, PlayStation(R)2, PSP(TM) (PlayStation(R)Portable) oraz PlayStation(R)Network na 99 terytoriach Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i Oceanii. SCEE jest także producentem i dystrybutorem oprogramowania do wymienionych produktów oraz zarządza programami licencyjnymi podmiotów trzecich do tych produktów na wspomnianych terytoriach. Od premiery systemu PlayStation 3 w listopadzie 2006 roku, sprzedano na świecie ponad 47,9 mln sztuk, a liczba sprzedanych egzemplarzy ciągle wzrasta i utrzymuje się na rekordowym poziomie. Będąc najlepiej sprzedającym się elektronicznym produktem konsumenckim w historii, konsola PlayStation(R)2 sprzedała się na całym świecie w ponad 149,8 mln egzemplarzy. Od swej premiery pod koniec 2004 roku systemy PSP sprzedały się w ponad 67,8 mln sztuk, udowadniając tym samym, jak ważny jest rynek urządzeń przenośnych. Przy wzrastającym zainteresowaniu dostępnością aplikacji sieciowych oraz grami w sieci, ponad 69 milionów użytkowników założyło profile na PlayStation Network, łatwo dostępnym środowisku interaktywnym, skąd pobrano ponad 1,43 mld plików.
Więcej informacji na temat produktów PlayStation jest dostępnych na stronie http://www.playstation.com.
Źródło informacji: Sony Computer Entertainment Polska Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.02.2011, 10:51 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |