Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W zimowe przedpołudnie 16 grudnia warszawiaków przemierzających ulicę Puławską zaskoczył niezwykły widok. Na podwieszonym do billboardu reklamowego krzesełku narciarskim zasiedli w pełnym ekwipunku snowboardowym popularni aktorzy - Jan Wieczorkowski i Bartosz Obuchowicz. W ten sposób samorząd województwa małopolskiego zainaugurował jedną z najbardziej nietypowych na polskim rynku reklamowym akcji, która ma zachęcić miłośników sportów zimowych do realizowania ich narciarskich czy snowboardowych pasji właśnie w Małopolsce.
Wielkoformatowy plakat przedstawia zimowy pejzaż Tatr z wyciągiem krzesełkowym. Stanowi on tło dla realistycznego modelu krzesełka narciarskiego z postaciami narciarzy.
Akcję w Warszawie zainaugurowali i jako pierwsi na krzesełku w centrum Warszawy zasiedli znani i lubiani aktorzy – Jan Wieczorkowski i Bartosz Obuchowicz. Na propozycję udziału w akcji zareagowali entuzjastycznie. Obaj są bowiem zapalonymi snowboardzistami, a rodzinne korzenie Jana Wieczorkowskiego sięgają właśnie Małopolski. Nie bez znaczenia był też fakt, iż podwieszone w centrum dużego miasta krzesełko narciarskie, to chyba jedna z najbardziej niezwykłych "scen", na której aktorzy mają okazję zagrać swoje role.
W południe na krzesełku usiedli statyści-narciarze, a pod billboardem każdy mógł zapoznać się z turystyczną ofertą regionu, a także wciąć udział w konkursach z atrakcyjnymi nagrodami. Po inauguracji kampanii, aż do połowy stycznia, narciarzy zastąpiły manekiny - para z dzieckiem - w pełnym ekwipunku narciarskim. Pokazuje to, że Małopolska jest dla polskich rodzin dobrą lokalizacją na zimowy wypoczynek i sportową aktywność.
"Małopolska - z ciągle rozbudowywaną infrastrukturą narciarską, przyjazną atmosferą, bogactwem oferty 'apres ski' - oferuje doskonałe warunki wszystkim pasjonatom 'białego szaleństwa'. Dlatego chcemy ich w niekonwencjonalny sposób zaprosić do odwiedzenia Małopolski zimą" – przekonuje Marek Sowa, marszałek województwa małopolskiego.
"Wiedząc, że nie możemy konkurować z zagranicznymi ośrodkami wysokością nakładów na promocję, postawiliśmy na oryginalny, zaskakujący pomysł - opowiada Michał Popek z Agencji Promocji Miast i Regionów, będącej pomysłodawcą i realizatorem akcji. – Przestrzenny, trójwymiarowy plakat reklamowy, narciarska scenka jakby prosto przeniesiona z Małopolski na ruchliwą ulicę stolicy, a do tego obecność znanych postaci na podwieszonym do plakatu krzesełku - tak właśnie chcemy zaintrygować odbiorców i zwrócić ich uwagę na Małopolskę w kontekście rozpoczynającego się sezonu narciarskiego".
Sezon 2010/11 zostanie oficjalnie zainaugurowany 18 grudnia. W najbliższą sobotę, Małopolska zaprasza do stacji narciarskiej Mosorny Groń w Zawoi. Dla narciarzy przygotowano szereg atrakcji i konkursów, a kulminacyjnym momentem będzie zjazd "niespodzianka". Jak to z niespodziankami bywa, by nimi pozostały, nie można teraz zdradzić szczegółów. Dlatego warto przyjechać do Zawoi - tym bardziej, że dzięki uprzejmości właściciela stacji – Polskich Kolei Linowych – w sobotę od godziny 14:00 i przez cała niedzielę narciarze będę mogli korzystać z wyciągów bezpłatnie.
Warto zaznaczyć, że w staraniach o turystów Małopolska nie tylko wykorzystuje niestandardowe akcje reklamowe, lecz także jest "na czasie" jeśli chodzi o technologie komunikacyjne. W drugiej połowie grudnia uruchomione zostanie bowiem praktyczne narzędzie - interaktywny przewodnik cyfrowy dla miłośników narciarstwa "Małopolska zimą w iPhonie". Prezentuje on najlepsze ośrodki narciarskie Małopolski z dokładnymi mapami tras i stoków, dokładne informacje o wyciągach, trasach i atrakcjach towarzyszących, zdjęcia ze stoków, najważniejsze zabytki i atrakcje turystyczne okolic. Szczegóły dotyczące premiery nowej aplikacji będą wkrótce dostępne na profilu Małopolski w portalu Facebook (http://www.facebook.com/koral.malopolski).
Głównym partnerem akcji "Krzesełko – Małopolska na narty" jest producent odzieży sportowej JMP Sports Wear, a z organizatorami współpracują też członkowie Małopolskiej Organizacji Turystycznej - firmy sektora turystycznego m.in. stacje i wyciągi narciarskie, które ufundowały atrakcyjne nagrody, w tym darmowe ski-passy (np. Mosorny Groń w Zawoi).
Niezwykła reklama Małopolski będzie eksponowana w Warszawie do połowy stycznia przyszłego roku.
Plik graficzny dotyczący tej informacji prasowej znajduje się na portalu Serwisu Informacji Zleconych pod adresem http://siz.pap.pl.
KONTAKT:
Łukasz Pelc
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Departament Promocji i Turystyki
tel. kom. +48 883 354 675
e-mail: lukasz.pelc@umwm.pl
-
Marcin Gajownik
Agencja Promocji Miast i Regionów sp. z o.o.
tel. kom. +48 601 491 872
e-mail: mg@apmir.org
Źródło informacji: Agencja Promocji Miast i Regionów
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.12.2010, 14:06 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |