Newsletter

Zlecone: Harvard Business Review Analytics Services przedstawia badanie o wpływie mediów społecznych

15.12.2010, 12:34aktualizacja: 15.12.2010, 12:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

BOSTON - (BUSINESS WIRE) - Mimo że coraz więcej firm eksperymentuje z mediami społecznymi, które są dla nich nowym sposobem komunikacji z klientami, niewiele z nich dysponuje metodami pomiaru i narzędziami odpowiednimi do oceny podejmowanych przez nie wysiłków.

Wspólnie z SAS, Harvard Business Review Analytic Services niedawno przeprowadziło badanie 2 100 firm, aby określić czy i w jaki sposób firmy wykorzystują kanały mediów społecznych. Badanie pokazało, że prawie dwie trzecie uczestniczących w nim organizacji potwierdziło, że obecnie wykorzystują kanały mediów społecznych, albo mają to w planach. Jednak zaledwie 12 procent przebadanych firm stwierdziło, że w efektywny sposób wykorzystuje media społeczne. Były to najczęściej firmy, które wykorzystywały wiele kanałów i stosowały metody pomiaru do przygotowywania sprawozdań, miały strategię wykorzystania mediów społecznych oraz włączały media społeczne do swoich ogólnych strategii marketingowych.

Pomimo ogromnego potencjału mediów społecznych, wiele firm, które wzięły udział w badaniu, było skupionych głównie na wykorzystaniu ich jako jednokierunkowego kanału wykorzystywanego do promocji. Muszą się one jeszcze nauczyć, w jaki sposób słuchać i analizować rozmowy z klientami, tak, aby można było wykorzystać wpływ tych informacji na wyniki finansowe firmy.

"Większość organizacji dopiero odkrywa świat mediów społecznych - powiedział Alex Clemente, dyrektor zarządzający HBR Analytic Services. - Jednak uczestnictwo w badaniu ponad 2 000 przedstawicieli personelu kierowniczego wyższego stopnia pokazuje, jak ważny jest to temat i jak intensywnie obecnie nad nim pracują".

Oprócz tego, w badaniu HBR przedstawione są następujące statystyki:

- Trzy czwarte (75%) firm uczestniczących w badaniu stwierdziło, że nie wie, gdzie rozmawiają o nich najbardziej wartościowi klienci.

- Prawie jedna trzecia (31%) nie mierzy skuteczności mediów społecznych.

- Mniej niż jedna czwarta (23%) korzysta z narzędzi do analizy statystycznej mediów społecznych.

- Niewielki odsetek (7%) uczestniczących firm jest w stanie połączyć media społeczne z ich działaniami marketingowymi.

"Cieszymy się mogąc udostępnić metody pomiaru dotyczące względnie nowego, szybko rozwijającego się kanału marketingowego - powiedział Clemente. - Wielu pracowników szczebla kierowniczego gotowych jest poznać najskuteczniejsze metody w tej szybko rozwijającej się dziedzinie, które stanowią nowe kryterium".

Pełne wyniki badania są dostępne na stronie http://HBR.org

Informacje o Harvard Business Review Analytic Services

Harvard Business Review Analytic Services to niezależna, sponsorowana jednostka badawcza w ramach Harvard Business Review Group, która przeprowadza badania i analizy porównawcze obecnych przedsiębiorstw oraz pomysłów z dziedziny zarządzania. HBR Analytic Services zdobyła uznanie za swój raport badawczy "Face-to-Face" z roku 2009, sponsorowany przez linie lotnicze British Airways, jako finalista w roku 2010 Nagród M&M w kategorii "Największy wkład w kampanię medialną przez właściciela mediów."

Informacje o Harvard Business Review

Harvard Business Review, to wiodące czasopismo skierowane do osób zajmujących się kwestią inteligentnego myślenia o zarządzaniu. Dzięki swojemu sztandarowemu magazynowi, 11 międzynarodowym licencjonowanym edycjom, książkom wydawanym przez Harvard Business Review Press, narzędziom oraz treściom w mediach elektronicznych publikowanych na stronie HBR.org, Harvard Business Review zapewnia profesjonalistom z całego świata dogłębne analizy oraz najlepsze metody, aby mogli oni bardziej efektywnie kierować rozwojem swoim i organizacji, oraz mieć na nie pozytywny wpływ.

KONTAKT:

Harvard Business Review

Laura Moran

tel. 617-783-7582

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.12.2010, 12:34
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ