Newsletter

Zlecone: Mercuria i DAMS - zwycięska synergia

24.03.2011, 11:37aktualizacja: 24.03.2011, 11:37

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

GENEWA, 23 marca 2011 r. /PRNewswire/ - Mercuria z przyjemnością ogłasza, że partnerstwo zawarte z zespołem rajdowym DAMS miało doskonały start dzięki zwycięstwu kierowcy Romai Grosjeana na torze Imola w niedzielę, co potwierdziło czołową pozycję DAMS w azjatyckiej serii GP2. W sezonie rajdowym, Mercuria spodziewa się ekscytującej współpracy z tym niezwykłym zespołem.

Mercuria i DAMS podpisały umowę na sezon 2011. Znaki graficzne szwajcarskiej firmy energetycznej pojawiły się na bolidzie Romaina Grosjeana i pozostaną tam przez cały sezon serii GP2.

Francuski zespół DAMS, który zdążył osiągnąć imponujące wyniki w klasyfikacji międzynarodowej, został założony w roku 1988 przez Jeana-Paula Driota i Rene Arnoux, a jego siedziba znajduje się w Le Mans (Francja). Zespół odnosił sukcesy w wielu odmianach wyścigów, od 24-godzinnego rajdu Le Mans do najbardziej prestiżowych zawodów z udziałem bolidów single-seater, jak również zwyciężył w Mistrzostwach F3000 w 1990, 1993 i 1994 r. oraz zdobył puchar Mistrza Sportów Motorowych w roku 2006. Dwa lata temu Mistrzostwo w azjatyckim GP2 wywalczył dla DAMS Kamui Kobayashi. W tym roku, zespół z Francji bierze udział w wyścigach serii GP2, AutoGP i formule wyścigowej World Series by Renault 3.5, zamierzając zdobyć tytuł w każdym z tych wydarzeń.

Serię GP2 stworzono w 2005 r., a w założeniach miała być ona ostatnią odskocznią dla kierowców od kariery w Formule 1. Udało się zrealizować to założenie w imponującym stylu, gdyż zawodnicy tacy jak Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Timo Glock, czy też byli mistrzowie DAMS, Kamui Kobayashi i Jereme d’Ambrosio, wspięli się dzięki niej na szczyty sportów motorowych.

W tym roku mistrzostwa składać się będą z 18 rund. Pierwsze zawody odbędą się w Istambule (7-8 maja), po czym zespoły wezmą udział w wyścigach w Barcelonie (21-22 maja), Monte Carlo (27-28 maja), Walencji (25-26 czerwca), Silverstone (9-10 lipca), Nourburgring (23-24 lipca), Budapeszcie (30-31 lipca), Spa-Francorchamps (27-28 sierpnia). Ostatnia runda rozegra się na legendarnym torze Monza (10-11 września).

Czołowym zawodnikiem zespołu DAMS będzie Romain Grosjean, jako jeden z najbardziej utalentowanych kierowców swojego pokolenia. Francuzi ciężko przygotowywali się do tego sezonu pod względem technicznym i teraz ich głównym celem jest dodanie nowych zwycięstw do laurów zdobytych wraz z Mercurią.

Jak mówi Jean-Paul Driot "Jesteśmy bardzo szczęśliwi mogąc powitać Mercurię w rodzinie DAMS. Partnerstwo to jest wspaniałą wiadomością dla naszego zespołu, gdyż pomoże nam ono zbudować solidne relacje na przyszłość. Pragniemy ukoronować tę współpracę odnosząc sukcesy w 2011 r. i jesteśmy absolutnie zdeterminowani do dumnego prezentowania barw naszego nowego partnera na wszystkich torach Europy".

Mercuria to prywatna, międzynarodowa grupa spółek prowadzących działalność na wielu rynkach energetycznych, obejmujących produkty ropy naftowej i rafinowanej ropy, gazu ziemnego (w tym LNG), energii, węgla, biodiesla, olejów roślinnych i emisji węgla. Jest to jeden z największych na świecie, niezależnych dostawców energii z wieloletnim doświadczeniem w tym sektorze.

Źródło: Mercuria Energy Trading S.A.

KONTAKT:

Patrick Prendergast

Communication Director

e-mail: pprendergast@mercuria.com

Claire Magnant

DAMS PR

e-mail: claire.magnant@dams.fr

tel. +41-22-594-70-00

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.03.2011, 11:37
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ