Newsletter

Zlecone: RE/MAX Polska o rynku pośrednictwa

31.03.2011, 15:13aktualizacja: 31.03.2011, 15:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polski rynek nieruchomości nie jest oderwany od rynków światowych. Pomimo, iż recesja dotykająca rynki światowe zdaje się omijać polską gospodarkę, to powszechne opinie medialne na temat obecnego stanu naszej gospodarki są z pewnością uzależnione od tendencji na rynkach światowych.

Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami obecnie oparte jest przede wszystkim o rynek wtórny, rynek pierwotny jest zaledwie jego nieznaczną częścią. Poza sektorem nieruchomości deweloperskich, większość transakcji odbywa się na rynku wtórnym oraz w sektorach nieruchomości komercyjnych, luksusowych czy też działów nietypowych, jak na przykład nieruchomości zabytkowe. Każdorazowo zastój w branży nieruchomości wymusza na pośrednikach obrotu nieruchomościami bardziej kreatywne działanie. Pośrednik w obrocie nieruchomościami powinien posiadać umiejętność reagowania na otaczający go rynek. Dobry pośrednik potrafi wykorzystać aktualne trendy rynkowe.

RE/MAX jako organizacja ogólnoświatowa prowadzi regularne badania rynku nieruchomości w oparciu o informacje czerpane z doświadczeń tysięcy agentów na całym świecie. Europejski barometr, który jest przygotowywany przez dział analityki branżowej RE/MAX Europe z centralą w Wiedniu, opiera się na danych pochodzących z ponad 30 krajów europejskich, w których rynek pośrednictwa obsługuje ponad 12 000 agentów RE/MAX. Badanie wskazuje m.in. następujące tendencje. Popyt na nieruchomości ponownie rośnie. Coraz więcej osób myśli o inwestowaniu w nieruchomości, jako o idealnej i obarczonej stosunkowo niskim ryzykiem szansie na pomnożenie kapitału lub traktując je, jako zabezpieczenie emerytalne. Od ubiegłego roku popyt nadal wzrasta: 56,4% agentów mówi o rosnącym popycie, a tylko 16,7% o spadku zainteresowania inwestorów. Jeśli przyjrzeć się grupie klientów, którzy kupują nieruchomości, agenci RE/MAX zauważają, że ponad dwie trzecie kupujących jest w wieku od 35 do 50 lat. 28% kupujących to ludzie młodzi, pomiędzy 25 a 35 rokiem życia.

Innym pozytywnym aspektem zauważanym na rynkach nieruchomości jest zwiększenie świadomości w zakresie obsługi klienta świadczonej przez specjalistów rynku nieruchomości i wyższe oczekiwania klientów w zakresie jakości i ceny. "Profil klientów dzisiaj nie ma nic wspólnego z klientami z przeszłości. Są Oni znacznie lepiej poinformowani i mają dużą wiedzę na temat trendów na rynku. Oczekują od pośrednika zapewnienia im doskonałej obsługi, która już nie opiera się tylko na pokazaniu mieszkania, ale na szerokiej wiedzy ogólnej o rynku oraz na doświadczeniu zawodowym" - mówi uczestniczący w badaniu agent RE/MAX.

RE/MAX skoncentrowany jest silnie na budowaniu wysokich standardów pracy pośrednika i zmiany wizerunku naszej branży. Franczyzobiorcy wchodząc we współpracę z naszą firmą powinni być gotowi na przyjęcie nowych standardów pracy, które z pewnością pozwolą im na strategiczne tworzenie długoterminowego biznesu.

Od początku roku powstały już cztery nowe placówki franczyzowe RE/MAX - moglibyśmy rzec, że co 20 dni powstaje nasza nowa placówka. Planujemy w tym roku w Polsce uruchomić kolejne 10 jednostek. Wszystkie biura funkcjonujące w sieci RE/MAX są placówkami franczyzowymi. Każde z nich stanowi odrębną własność i działa niezależnie.

RE/MAX w Polsce

Joanna Sójka

Dyrektor Regionalny RE/MAX Polska Północ

Ewa Dziedzic

Dyrektor Regionalny RE/MAX Polska Południe

Plik graficzny dotyczący tej informacji prasowej znajduje się na portalu Serwisu Informacji Zleconych pod adresem http://siz.pap.pl.

KONTAKT:

RE/MAX Polska Południe

tel. (33) 444 00 41

e-mail: marketing@remaxpoludnie.pl

Źródło informacji: RE/MAX Polska

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 31.03.2011, 15:13
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ