Newsletter

Zlecone: Uniwersytet De Montfort wspiera walkę z podrabianą whisky

15.04.2011, 20:09aktualizacja: 15.04.2011, 20:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

LEICESTER, Anglia - (BUSINESS WIRE) - Uniwersytet De Montfort (DMU) w Leicester (UK) bierze udział w projekcie badawczym mającym na celu walkę z podrabianą whisky i winem.

Przy wsparciu ze strony inicjatywy Food and Drink iNet, eksperci DMU współpracują z Centrum Badań Kosmicznych w Leicester w celu stworzenia przenośnego urządzenia do wykrywania podrabianej whisky i wina bez otwierania butelki.

Technologia została już opracowana, przez zespół Uniwersytetu w Leicester, w kierunku wykrywania podrabianych leków poprzez szczegółowe badanie opakowania.

Obecnie eksperci pracują nad przeniesieniem tej technologii na analizę płynów w butelkach, a Laboratorium Badania Produktów Detalicznych DMU zapewnia opracowanie designu produktów oraz systemu sprawnego tworzenia prototypów, aby można było stworzyć urządzenie przenośne.

Profesor Peter Ford, prowadzący wykłady z innowacji w projektach na DMU, powiedział: "To ekscytujący projekt w zakresie opracowania produktu, który powinien mieć znaczący oddźwięk. Ta technologia po opracowaniu powinna znaleźć zastosowanie również w innych sektorach. To już trzeci przypadek naszej współpracy z Uniwersytetem w Leicester związany z opracowaniem nowego produktu. Ten sojusz okazuje się odnosić niesamowicie pozytywne skutki".

Projekt jest realizowany w ramach jednej z pięciu dotacji Wspólnych Badań i Rozwoju o wartości ponad 235 000 L, ogłoszonych przez inicjatywę Food and Drink iNet, która koordynuje wspieranie innowacji przedsiębiorstw, uczelni oraz osób prywatnych zatrudnionych w sektorze żywności i napojów w East Midlands.

Inicjatywa Food and Drink iNet, finansowana przez East Midlands Development Agency (emda) oraz Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (ERDF), jest jedną z czterech regionalnych inicjatyw iNet, na której oparta jest efektywna sieć łącząca doświadczenie i wiedzę sektora akademickiego i prywatnego z potrzebami w zakresie innowacji lokalnej branży żywności i napojów.

Zespół współpracuje z instytutem badawczym Scotch Whisky Research Institute oraz browarem Everards z Leicestershire w celu wspierania badań i testów produktów.

Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.eminnovation.org.uk/food.

KONTAKT:

Biuro medialne Uniwersytetu De Montfort

Nikki Godwin

tel. +44 (0)116 207 8099

e-mail: news@dmu.ac.uk

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.04.2011, 20:09
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ