Pobierz materiał i Publikuj za darmo
ULM, Niemcy - (BUSINESS WIRE) - Woda pokrywa około dwóch trzecich powierzchni naszej planety Ziemi. A jednak tylko 0,3 procent tej wody nadaje się do picia. I do tego jest bardzo nierównomiernie rozmieszczona między regionami. Podczas gdy każdy Europejczyk zużywa średnio około 150 litrów wody pitnej dziennie, wielu ludziom w Afryce i innych częściach świata musi wystarczyć mniej niż 20 litrów. Bardzo często muszą iść pieszo godzinami, aby ją zdobyć.
Z okazji Dnia Ziemi przypadającego 22 kwietnia, Gardena chce przypomnieć nam wszystkim jak ważny jest ten deficytowy zasób i zaapelować o używanie go w odpowiedzialny sposób. Badanie przeprowadzone dla Komisji Europejskiej wykazało, że indywidualne zużycie wody można obniżyć o około 50 procent ze 150 litrów do 80 litrów dziennie*. W wielu dziedzinach życia codziennego cenną wodę pitną mogłaby nawet zastąpić gromadzona deszczówka.
Ograniczenie zużycia wody oznacza też oszczędności w wydatkach. Dzieje się tak ze względu na znaczny wzrost cen wody w ostatnich kilku latach.
Wydajne rozwiązania dla prywatnego ogrodu
Najprostszym sposobem na bardziej odpowiedzialne gospodarowanie wodą w ogrodzie jest korzystanie z pistoletu zraszającego Gardena. Woda płynie tylko wtedy, gdy naciskamy dźwignię. Puszczamy i przerywamy wypływ wody, która nie marnuje się nawet wtedy, gdy ktoś zapomni o zabraniu węża.
Jeszcze skuteczniejsze gospodarowanie wodą zapewnia automatyczny system nawadniania – na przykład wyposażony w układ kontroli podlewania i czujnik wilgotności gleby, a także dowolnie regulowany system zraszania Gardena Micro-Drip. Pozwala on nawet na podlewanie bezpośrednio korzeni roślin poniżej poziomu gruntu, bez jakichkolwiek strat spowodowanych parowaniem.
Do podlewania trawnika mamy Gardena Sprinklersystem. Można nim sterować tak, by automatycznie rozpoczynał nawadnianie w godzinach nocnych. Nawet w gorące letnie dni gleba zostaje wystarczająco ostudzona, by ograniczyć skutki parowania. Badania dowodzą, że możliwe jest ograniczenie ilości zużywanej wody o ponad połowę*.
Miłośnicy pięknego i dobrze utrzymanego ogrodu nie powinni rezygnować z podlewania. Jednak z korzyścią dla przyrody i portfela powinni wykorzystywać wydajne rozwiązania i systemy, które oszczędzają wodę.
*Źródło: Sprawozdanie dotyczące możliwości oszczędzania wody w UE. Ecologic – Instytut Międzynarodowej i Europejskiej Polityki Środowiskowej. Berlin, 2007. http://ec.europa.eu/environment/water/quantity/pdf/water_saving_1.pdf
Informacje o marce Gardena
Gardena jest marką Grupy Husqvarna będącej największym światowym producentem maszyn do pielęgnacji ogrodu, takich jak piły łańcuchowe, nożyce, kosiarki do trawników i traktory ogrodowe. Grupa jest europejskim liderem w produkcji ogrodowych urządzeń do nawadniania oferowanych pod marką Gardena. Jest też jednym z najważniejszych światowych producentów sprzętu i diamentowych narzędzi do cięcia dla sektorów budowlanego i kamieniarskiego.
Zdjęcia/galeria multimedialna dostępna na stronie - Weź aktywny udział w Dniu Ziemi: Oszczędzaj wodę z marka Gardena http://www.publishrelease.com/?p=1203.
KONTAKT:
Husqvarna Poland Sp. z.o.o.
Marzenna Guzik
tel. (22) 330 96 14
e-mail: marzenna.guzik@husqvarna.com.pl
lub
ComPress
Marta Winiarek-Miętus
tel. kom. +48 601 145 133
e-mail: mmietus@compress.com.pl
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym/sporządzono wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.04.2011, 11:53 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |